• Lhuna

Har precis plussat, men vill inte att alla ska veta-bröllop

Hej!
    Jag och min kille är världens lyckligaste för jag har nyss plussat med ett litet syskon till vår underbara son på 3 år =). Men nu är det så här att till helgen ska vi på bröllop och det kommer bjudas på både skumpa, vin eller öl till maten... Vi har pratat med våra bekanta om att detta kommer bli årets fest och så vidare. Hur ska jag göra för att inte avslöja att jag är gravid? Jag vet att om de ser att jag hoppar över alkoholen så kommer se lista ut det och jag vill att det ska få vara bara vår hemlighet ett tag till...
    Tips någon?

• Svar på tråden Har precis plussat, men vill inte att alla ska veta-bröllop
  • regnbarn

Kan du inte säga att du tar någon medicin som absolut inte får blandas med alkohol?

• Lancia

pencillin mot urinvägsinfektion ;)

• yoda28

Fast helt ärligt, penicillinursäkten, det är som att vifta med graviditetstestet. VIll du inte att nån ska ana eller veta så får du låtsasdricka. Tänk noggrannt ut en strategi innan, ha t.ex. med dig alkoholfritt av olika färg i en väska och smyg iväg och byt ut innehållet i glaset. Man kan småsmutta på ett glas champagne ganska länge utan att nån märker att det inte minskar.

Det är också bra att om man nu kan tänka sig att berätta för nån, ha en allierad som kan halvtömma ens glas. En till förutom barnafadern då som hjälper till. Det kan bli ett riktigt roligt äventyr! Jag klarade hela min egen bröllopsfest utan att dricka en droppe och ingen märkte nåt.

• sopeno

Champagne, om ni är stående när ni får det så växla glas med din kille. Han får helt enkelt dricka lite extra. Så gjorde vi.

Ingen hade trott mig om jag hade sagt att jag åt penicillin eller skulle köra, varför liksom? Vin till maten kan du smutta lite eller på något sätt kanske få med dig glaset till något undangömt stålle där du kan byta till alkhollfritt vin som du har med dig. Haha, man kan trixa rätt mycket om man vill. Om det t.ex är drinkbord där du får blanda själv så blanda en GT med bara Tonic. Är det bartender så är det ju bara att beställa Tonic med en skiva citron, ser ut som drink.

• Lhuna

Ha ha Vilka bra och roliga tips =) Tack alla ni! Det kan kanske bli lite roligt... Det är faktiskt buffé så jag tror att man går förbi ett bord där man tar dryck själv, så jag kan kanske smyga med mig alkoholfritt vin.
    Jag håller med ang pencilinursäkten, kanske funkar mindre bra... =)

• sopeno

Ja det gäller att göra det till något roligt :)

En gång hällde jag t.o.m alkoholfri öl i en starkölsburk för att sedan ur den hälla upp i ett glas när mina kompisar såg på. Det var på en hemmafest. Jag hade då även köpt örtsnus och lagt i en riktig snusburk eftersom  jag snusar när jag dricker öl. Haha. Mest för att det var roligt att luras faktiskt.

• isolande

Jag har faktiskt en riktigt bra ursäkt för att inte dricka alkohol, och den är sann. Jag har dragits med svamp i underlivet i snart 3 månader och enligt vissa ska man inte dricka alkohol, äta socker och så för att bli av med svampen.

Så jag har inte druckit alkohol senaste månaden och folk frågar såklart om jag är gravid, vilket jag inte varit :) Kan däremot vara det nu (BIM den 14.e aug), så jag tänkte fortsätta köra den ursäkten.

• GullpuckotMe
    Lancia skrev 2010-08-10 09:46:42 följande:
    pencillin mot urinvägsinfektion ;)
    haha roligt att du nämner den ursäkten.

jag o min sambo var riktiga festprissar innan jag blev gravid, fick urinvögsinfektion o fick pencilin. alla trodde jag ljög o var gravid!

kvällen efter tar jag ett test o det visa fett pluss. haha

så alla visste att jag var med barn utom jag själv
  • GullpuckotMe
    isolande skrev 2010-08-10 12:05:19 följande:
    Jag har faktiskt en riktigt bra ursäkt för att inte dricka alkohol, och den är sann. Jag har dragits med svamp i underlivet i snart 3 månader och enligt vissa ska man inte dricka alkohol, äta socker och så för att bli av med svampen.

Så jag har inte druckit alkohol senaste månaden och folk frågar såklart om jag är gravid, vilket jag inte varit :) Kan däremot vara det nu (BIM den 14.e aug), så jag tänkte fortsätta köra den ursäkten.
    kanske inte är så kul att säga till alla som frågar att man har svamp i underlivet
  • Rulltrappa

Fejka ett acneutbrott och säg att du är underbehandling och inte får dricka. Visst, du lär inte känna dig så snygg, men vafan.

Har du körkort? Då är det ju bara att skylla på att det är du som kör, världens tråkigaste, men mest trovärdiga, ursäkt.

Svar på tråden Har precis plussat, men vill inte att alla ska veta-bröllop