• Anonym (lite blod)

MA - Cytotec - inte så mycket blod?

Jag tog mina cytotec tabletter igår. Det startade efter ca 5 timmar med att göra ont, rejäl mensvärk och började blöda lite. Det tilltog under kvällen och inatt vaknade jag av att jag hade mycket ont och fick gå upp och sätta mig på toaletten ett tag.
    I morse när jag vaknade så var all värk borta, det molar lite och det kommer lite blod fortfarande, men det känns som om jag kommit väldigt lindrigt undan.
    Inga stora klumpar och inga störtfloder. Jag är rädd att det inte funkat på mig.
    Jag ringde upp och pratade med gyn och de sa bara att det där är så olika och det kommer du se på återbesöket om allt är borta.
    Undrar om det finns nån annan som varit med om liknande?
    Det mesta jag läst tidigare är att det varit mycket blod och klumpar stora som citroner...

• Svar på tråden MA - Cytotec - inte så mycket blod?
  • Nia01

Jag la precis upp en liknande fråga själv idag. Jag gjorde min MA idag runt 9 på morgonen. Blödningen startade inte fören vid 12 någongång och fram tills dess hade jag så ont att jag inte viste vart jag skulle ta vägen.

Sitter hemma nu, några timmar senare -INGA som helst klumpar. Blöder fortfarande men har inte ont. Är lika nervös jag över att de inte skulle ha funkat. Känns så långt att vänta till återbesöket också. :/ Hoppas det går bra för dig och att allt väl är borta. Uppdatera gärna och berätta om de händer något.

• Anonym (lite blod)

Hej Nia!
    Beklagar ditt MA! Hur långt hann du gå?

Jag "var" i v. 9+1 när vi på ett UL upptäckte att det inte fanns något hjärta som slog. De mätte fostret till 8+1.
    Här har det inte hänt något mer. Blöder nästan inget.
    Jag har återbesök på måndag, känns verkligen som en evighet tills dess.
    Lovar att uppdatera om hur det går!

• Nia01

Åh detsamma!

Jag var i v.7+3 ja..

Va tråkigt att höra, jag beklagar verkligen. Hoppas blödningarna sätter fart snart..här har det ökat lite mer och jag har fått, vad jag tror, är en "klump"..Men är fortfarande extremt misstänksam.

Det värsta är ju att man läser sig blind på alla forum på internet och man oroar sig så otroligt mycket mer än vad man kanske borde. Vi får hoppas att de sätter igång för dig, har du bullat upp med värktabletter hemma??

• Anonym (lite blod)

Idag är jag på jobbet, det kommer bara lite blod på pappret och jag har inte ont (bara i hjärtat ).
    Jag är väldigt tveksam till att allt kommit ut, men jag får ge mig till tåls till på måndag, då får jag veta. Andra kanske tycker att det är väl inte så lång tid, men när man är här så vill man ju bara blir "klar" så snart som möjligt så att man får börja om.
    Hur har det gått för dig?

• Nia01

Ja de är ju självklart! Det förstår jag.

Ibland kan de hjälpa att krysta lite när du sitter på toan. Dessvärre var de det jag själv fick göra. Usch så obehagligt det var. Den såkallade "klumpen" jag fick ut var jag tvungen att pressa ut själv, men då kände jag liksom att de var något ivägen..

Känn efter, känns de som om du är "blcokerad"? Så börja trycka.
    Jag vet attd et är extremt obehagliglt och itne roligt alls. Men de kan också bli så att krystningarna sätter igång blödandet ordentligt.

En fråga, gjorde du hemabort eller besökte du sjukhus?
    Ta hand om dig!! Det löser sig

• Anonym (lite blod)

Vad gullig du är som försöker hjälpa mig!

Jag fick med mig tabletterna hem, tog dem vid tolv-tiden och låg sen i sängen och tittade på film.
    Faktum är att jag krystade rätt mycket på natten när jag vaknade och gick på toaletten, men det var för att jag mitt i allt var tvungen att göra nr 2. Så mitt lilla hopp är att det samtidigt kom ut annat med. Var rätt omtöcknad och hade ont och inte nån direkt lust att gräva i toan för att se efter. Men jag minns inte att det kändes som att det kom ut något. Hur som helst så försöker jag krysta, men det känns lite märkligt att trycka på utan att det känns som om något vill ut...

När är ditt återbesök? Jag håller tummarna för att allt gått bra för dig!

• Nia01

Knasigt ocoh jobbigt för dig.

Det skulle väl vara otroligt skönt om de lilla sista kom ut vid toabesöket. Man får hoppas på det. För mig var de lugnt hela dagen igår och nästan inget blod alls, idag forsar det.

Det verkar vara så olika från person till person. Ringde även gyn och frågade då jag undrade om något var fel. Hade kraftig värk också. Man får som sagt inte läsa sig blind på hur andra upplevde sin situation.

Har återbesök den 8/9..funderar dock på att kanske klämma in ett innan. För visst kan man kolla ifall rester finns kvar redan innan återbesökstiden?

Kram och sköt om dig!

• Anonym (beenthere)

När jag fick MA och cytotec så hade jag sjukt ont och på återbesöket en vecka senare (se till att få det så snart efteråt som möjligt om ni inte slutat blöda så de kan kolla om allt är ute) så hade det inte kommit ut något. Så de gav mig en omgång till som inte alls gjorde lika ont men den hjälpte inte heller helt. Så jag blev skrapad (underbar befrielse i all sorgen!). Allt som allt blödde jag i över 40 dagar innan det var över (inte ens en vecka efter skrapningen var det över). De sa att jag tillhörde de 10% som Cytotec inte hjälper på.

En sak kan jag dock trösta er med. Efter skrapningen hade jag mens en gång och sen försökte vi igen och jag blev gravid direkt och vi har nu en underbar dotter på snart 8 månader.

Ta hand om er och er partner! Vi åkte på spa så fort jag slutat blöda för att vila upp och skämma bort oss själva. Det hjälpte massor! Kramar från en som tyvärr vet hur det är och som håller tummarna för att Cytotec hjälper för er!

• Anonym (lite blod)
    Nia: Ja... det känns trist att jag blött så lite (känns rätt sjukt att skriva det!)
    Här i Gbg så verkar de vara väldigt restriktiva med skrapning med, så om det inte har kommit ut så kommer de säkert ge mig en omgång tabletter till.
    Men herregud, hur länge ska du vänta på ditt återbesök!!! Jag fick en vecka! Man vill ju veta så snart som möjligt att allt är ute, så man kan se framåt. Hoppas verkligen att du kan få en tid tidigare. Antar att man kan åka in "akut" och sätta sig och vänta. Stor kram och ta hand om dig med!

Been there: Tack för att du delar med dig! Jag har varit lite orolig för skrapning faktiskt, men nu, när det känns som att jag har en misslyckad tabletterfarenhet så vet jag inte... Som sagt, man vill ju bara börja om!
    Härligt att det gick så fort för er att bli gravida igen. Hoppas på detsamma givetvis. Det är ju rätt sjukt vad mycket man redan hunnit planera och tänka. Sett framför sig hur nästa sommar kommer se ut. Jaja. time will tell. Tack för tummarna och ha det så gott!
  • Anonym

Fick reda på igår vid ultraljud KUB-test att fostret hade slutat växa i v 8. Jag som trodde jag var i v 12 +5 och att den värsta risken för mf var över.  Jag har alltså gått och varit lycklig i fyra veckor med ett dött foster i magen. Känns helt overkligt.

Fick tabletter som jag ska ta imorgon tänkte jag. Det känns trösterikt att läsa Been Theres inlägg. Vi hoppas ju också att kunna försöka igen så fort som möjligt. Och precis som TS är det konstigt hur mycket man hunnit tänka och planera. Inte minst hur roligt det skulle varit att berätta för släkt och vänner, vilket vi tänkt göra nu i helgen. Jag hade sett framför mig hur stor och fin mage jag skulle ha till jul osv osv... ja ni vet ju.

Svar på tråden MA - Cytotec - inte så mycket blod?