Hej hej! Allt är bra med mig, har inte hunnit sitta framför datorn så mycket bara...
Status är att jag blöder litegrann, det molar och känns lite ibland, men inga klumpar eller likande.
På måndag är det äntligen dags för återbesök i alla fall. Lovar att uppdatera då.
Anonym skrev 2010-08-13 13:35:06 följande:
Fick reda på igår vid ultraljud KUB-test att fostret hade slutat växa i v 8. Jag som trodde jag var i v 12 +5 och att den värsta risken för mf var över. Jag har alltså gått och varit lycklig i fyra veckor med ett dött foster i magen. Känns helt overkligt.
Fick tabletter som jag ska ta imorgon tänkte jag. Det känns trösterikt att läsa Been Theres inlägg. Vi hoppas ju också att kunna försöka igen så fort som möjligt. Och precis som TS är det konstigt hur mycket man hunnit tänka och planera. Inte minst hur roligt det skulle varit att berätta för släkt och vänner, vilket vi tänkt göra nu i helgen. Jag hade sett framför mig hur stor och fin mage jag skulle ha till jul osv osv... ja ni vet ju.
Beklagar ditt MA! Vi upptäckte också i samband med KUB att det inte fanns något hjärta som slog, men det var när jag skulle ta blodprovet i v. 10 och hon skulle bara göra ett snabbt UL för att säkra dateringen. Förstår att det blev en chock!
Vi försöker tänka lite så att vi ju faktiskt skulle göra KUB för att kolla att allt var OK, och nu tog kroppen hand om det själv istället. Hoppas att det har gått bra för dig med tabletterna!
vinteräpplet skrev 2010-08-13 21:40:49 följande:
Känner igen mig i era historier. Fick också tabletter efter konstaterat MA i vecka 9 där fostret slutat växa i vecka 6. Tog tabletterna och hade jätteont i ett par timmar men blödde i speciellt mycket. Åkte tillbaka två dagar efter (på eget initiativ) för att kolla eftersom det verkligen kändes konstigt att det funkat med så liten blödning. Dom trodde det men att jag skulle avvakta och säkerligen skulle det blöda mer. Det gjorde det inte. Blev ganska förvånad att det riktiga återbesöket bara bestod i att en barnmorksa gjorde gravtest. Trodde det skulle vara en riktigt koll men men.
Väntar nu på mens som jag antar kommer vara ganska riklig.
Håller med om också hur mycket man hinner tänka och planera för framtiden även om maninte var gravid så länge. Känner mig nästan lite lurad att jag gick omkring var lycklig och planerade och så var det redan slut i magen. Hade samma tankar om julen, att det skulle bli lite mysigare som gravid. Skönt att höra att det finns fler likadana.
Beklagar att även du fått uppleva MA! Låter lite konstigt att du bara fick göra ett gravtest... att det inte blev något VUL, men det är ju säkert som vanligt, olika beoende på var man bor och hur långt graviditeten gått.
Känns ju även lite hoppfullt för mig att höra att man inte måste störtblöda floder heller.
Håller tummarna för att vi alla är gravida snart igen!
Nia01 skrev 2010-08-14 03:16:01 följande:
TS..(Och alla andra trevliga och hjälpsamma).. Jag blöder enormt mycket nu..
Jag vet inte om det är jag som överdriver men har varit otroligt yr hela dagen och knappt kunnat ta mig upp hur sängen. Hur mycket vet man är 2normalt" att blöda. Läkarna säger själva att man blöder mycket men...
TS hur mår du nu förresten? Har de börjat komma mer?
Nej jag vet, Jag vet inte om alla sjukhus i Sthlm är överbokade även på gyn avdelningen men yes, jag har ett tag kvar och de oroar mig väldigt mycket. Speciellt nu när jag börjat blöda så intensivt. Jag har inte ont eller något men självklart är det obehagligt.
Känner mig så elak när jag tänker på att de är skönt att andra gått igenom det också. Jag hoppas ni inte tar mig på fel sätt...Har bara inte haft någon alls att prata av mig med riktigt. Ingen som till 100% förstår hur hemskt de kan vara. Obehagligt och nervöst om inte annat..
TS, uppdatera mig. Skickar många kramar till er alla...
Ojojoj! Hoppas du har ringt eller åkt in! Det låter ju inte bra att du är så yr så du inte kan komma upp ur sängen! Bättre att kolla en gång för mycket!!
Jag tar inte illa upp, jag förstår vad du menar. Det är ju en av de stora fördelarna med Internet... att man idag så lätt kan få kontakt med andra som upplevt samma saker. Det är skönt att höra att man inte är ensam.
Hoppas att du mår bättre!
Anonym (x) skrev 2010-08-14 04:20:45 följande:
Jag fick höra att om du blöder mer än du brukar göra på första-andra mensdagen i mer än en dag så ska du åka och kolla upp det för så mycket ska man inte blöda. Behöver du gå och byta binda på natten så är det inte heller som det ska vara.
Underligt att det ska vara så olika... jag fick inte ont alls, kände seriöst ingenting. Började blöda rätt mycket, gick på toa, kom ut en liten klump, sedan blödde jag som liten mens i typ 4 veckor...
men jag gjorde min på sjukhus, det är rätt bra för då kollar det det som kommer ut i mikroskop direkt så att de kan se om det är 'allt' eller om någonting saknas...
Hej! Tack för att du vill dela med dig och jag beklagar att du behöver göra det! Det är väl som de säger... att det är olika för alla... men det är väl det där kontrollfreaket inom en som vill veta. Som vill ha koll. Jag har inte upplevt så himla mycket smärta heller, förutom en stund där på natten då, men så har jag rätt hög smärttröskel med. Lät klokt att göra det så sjukhus, jag fick inte det som val, men det spelar ingen roll för jag är säker på att jag hade valt att göra det hemma endå.
----------------------------------------------------------------------------------
Kram på er alla!