RUL i vecka 20?
är inte det ganska sent att göra rul i vecka 20? fick min tid och kunde inte få en tidigare så nu undrar jag om det är någon skillnad att göra rul i v.20 till skillnad från v.18?
alla som jag känt har gjort sitt i v.18.
är inte det ganska sent att göra rul i vecka 20? fick min tid och kunde inte få en tidigare så nu undrar jag om det är någon skillnad att göra rul i v.20 till skillnad från v.18?
alla som jag känt har gjort sitt i v.18.
Runt vecka 18 brukar det vara, mellan vecka 16-20 säger de på min mvc och i de siffror jag hittat på nätet när jag gick i samma tankar. Jag ska på rul nästa vecka, är då i v.19+6 så "sista dagen" liksom. Kommer man för tidigt blir man hemskickad för att det inte går att se organen ordentligt. Ju längre det går desto mer kan man se (större chans att få veta kön tex. ) Men, efter v.20 är det svårare att ge ett bra bf-datum eftersom bebisarna växer olika snabbt efter det. Dessutom är abort lagligt (med tillstånd) fram till v.22 så om man upptäcker en svår missbildning för sent kan det bli jobbigt...
första graviditen fick jag tid vecka 18, denna gång blev det vecka 20.
jag fick en tid i vecka 20....
jag skulle gå in i vecka 21 nästa dag fick jag reda på där...
det var väl inget farligt för bebin det var väl värre för mig att vänta innan man fick veta om allt såg bra ut och så
Jag ska dit i vecka 20 också (19+0) men tycker bara att det är bra, som smultronmjölk skrev så är det väl större chans att hon ser om det är en liten tjej eller kille Sen är det ju inte så länge sen jag gjorde ett ultraljud, var i vecka 13.
Vi var på vårat RUL v.20 +1 så det är ju i v. 21 till och med så det är nog inte speciellt ovanligt i v.20!!!
Roligare ju senare man är där, ju större och utvecklad är bebisen!! =)
Ser att det lät lite otäckt det jag skrev sist i mitt inlägg... Det verkar VÄLDIGT OVANLIGT att man får se kromosomfel och svåra missbildningar på rul, men OM det skulle vara så illa har man alltså väldigt kort tid på sig att ta beslut om abort. Det är det enda negativa jag kan se med att ha sent rul, exakt bf är ingen jättegrej tycker jag själv iaf. Annars ser jag bara fördelar
jag kommer vara i v 20 (19+5).. är så avis på mina vänner som har sina nu i v.18.. hade det varit så för mig så hade jag iaf bara fått vänta en vecka till istället för 3½ :(
Äh, tänk på fördelarna istället! Tiden går så fort, om ett blink så är du där! Jag valde själv att ha det i 19+6, både av praktiska skäl men jag tycker att det är skönt att vara så långt gången som möjligt då, rent psykiskt alltså - om allt ser bra ut halvvägs så tänker jag ta förgivet att andra halvan också går bra... (Men ja, jag hatar också att vänta! )
Jag var på RUL i vecka 21 men detta var pga att det var mitt i julen så julafton, nyårsafton fick det att flyttas upp.
Jag ska på ultraljudet när jag är enligt mina beräkningar v19+2, den 16 på måndag.
Bokade en månad tidigare och var den enda tid som fanns, babyboom eller vad?!
Det har gått segt men jag tröstar mig med att man ser bättre och snart är den dagen här så det känns extra segt!