snuddi skrev 2011-01-08 20:10:35 följande:
Ja båda vill. Men sambon tycker nu att vi kan vänta lite och att det inte "gör" något om det dröjer. Han tror p något sätt att det ska gå på två röda sekunder när vi väl får pergotime sen. Jag är inte lika säker.
Vi har inte börjat med pergotime än för att jag var tvungen att få en menscykel som fungerar först (med hjälp av Primolut-Nor nu i över ett halvår så fungerar den som den ska nästan).
Min bild är bara vacker ;)
Ja supertur att det finns hjälp!! Jag har förstorade äggstockar. En äggstock ska ungefär vara 1,5-2cm långa. Mina är 2,5cm på varje sida, alltså lite förstorade. Det gör att jag har PCO och ingen ägglossning på grund av att jag inte har den andra delen i menscykeln (då slemhinnan i livmodern blir som tjockast för att sen stötas ut).
Tack, jag är helt slut, en dag på Ikea är jobbigt :D Kram
Ja men vad härligt! Spännande för er!
Haha ja, har ni tur så går det snabbt. Jag är så förväntansfull för att börja med pergo, samtidigt som det känns som att jag kommer vara "en av dom" som det inte fungerar för. Du förstår säkert hur jag känner, du är ju i princip i samma situation. Hoppas du får börja med pergon snart 
Okej. Det där med ingen ägglossning känner jag igen, drygt! Har äl kanske 2-3 ggr/år, så att jag blev gravid först var ju bara ett slags mirakel, hehe. Men nu efter mf så sa dom att allt såg bra ut, normal slemhinna, normala äggstockar, förutom att jag inte får själva ägglossningen då (det klassiska "pärlbandet"). Men jag har alla förutsättningar till att bli gravid (med lite hjälp på traven). Det var en otrolig lättnad att höra iaf.
Vi får följas åt då vi börjat med pergo, är supernyfiken på hur det kommer gå för er
Du får se till att vila upp dig nu då. Själv ska jag se på film. Kram!