Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

vi unga med PCO nr 2

roxicc skrev 2011-04-18 15:14:55 följande:
    Hur gick det :)?
    det gick bra. alla blåsor va kvar. och lika stora. jag fick reda på att jag har en bakåtlutat livmoder. och nu när jag gått ner så mycket så ska jag äta provera i 2-3 månader sen ska jag få börja med pregro. vilket jag längtar efter att få göra. och jag ska få tid till spolning och min man ska få lämna spermaprov, så vi ska börja på en ny utredning så är jätte glad
  • valkyrie

tänkte att jag lägger upp bilder på min mage nu före och efter op.

• valkyrie

Roxicc: ja jag vet inte riktigt vad det betyder. Han sa inget om det. Han va så stressad med. Men jag har för mej att jag har läst att det kan försvåra att bli gravid. Hoppas så mycket att det kan bli ett + med hjälp av pregro. Har väntat så länge på att få dom tablettena. Tackar det har varigt jobbigt men blrjar hända än del

• valkyrie

Tenley: okej. Som sakt har ingen aning som vad det betyde med tänker på att han inte sa något.

Har med råkat it för attdom inte ringer när dom ska. Tradigt som fan. Men inte så mycket att göra åt det.

• valkyrie
    Junior10 skrev 2011-04-19 09:46:03 följande:
    Hej.
    Har PCOs och har även en son. Har kom till världen för 6 månader sedan. Gick inte på något medel när jag blev gravid. Jag hade bara rejäl tur.
    Jag och sambon planerar nu nästa. Men undrar var jag kan få medel utskrivet ? 
    hej och välkommet

va roligt att höra att ni lyckades utan medel

det bästa du kan göra är att ringa gyn och få en tid och prata med dom om att ni vill ha en till och kanske behöver hjälp med det.
  • valkyrie
    Junior10 skrev 2011-04-19 10:28:26 följande:
    Okej. Jag gjorde faktiskt det. Gjorde undersökning och berättade att vi vill ha en till. Men han sa att jag är väldigt ung och att det inte är någon brådska, att jag ska priorotera annat. 
    bytt läkare om han säger så, vill du ha barn så har du rätt att få hjälp med det också.
    Tenley skrev 2011-04-19 10:20:32 följande:
    Min sa inte heller något fick leta upp det jsälv, lite dåligt tycker jag..
    ja det håller jag med om.
  • valkyrie

Feller0325: vanligast är nog pregrotime. Just nu använder jag provera. Men om 2-3 månader ska jag få börja med pregrotime. Längtar så.

• valkyrie

Bubblan91: grattis va roligt att du har lyckats :) håller tummarna att allt ska gå bra nu.

• valkyrie

Hej och välkommen.

Roligt att du fått pregro.
    Har du mycket övervikt?

• valkyrie

Okej. Och du fick ut pregro ändå? I det länet jag bor i får man inte det om man har över 30 i BMI. Så jag va tvungen att gå ner har kämpat länge med min vikt. Och för ett halv år sen gjorde jag en GBP. Och har nu gått ner 45 kg. Har du funderat på att göra en sån?
    Har ni försökt länge att bli gravida?

Svar på tråden vi unga med PCO nr 2