Inlägg från: valkyrie |Visa alla inlägg
  • valkyrie

vi unga med PCO nr 2

Nightrose skrev 2010-09-13 11:23:09 följande:

snuddi 16 månader... det är länge du! Men så länge hoppet och viljan finns kvar så blir det bebis tillslut! Detsamma för dig valkyrie! Och du Valkyrie du kanske repar dig snabbare från din op och har din bebis! Det är bara viljan som sätter käpparna för dig nu! Ge inte upp trots den redan långa kampen du redan gått igenom. grattis till optiden!

Tack. jag försöker kämpa men det är jobbigt i bland bara.... men jag hoppas värkligen att oprationen kommer att hjälpa.
  • valkyrie
    Heobea skrev 2010-09-15 22:06:11 följande:

Finns det ingen privat med langstingsavtal? Då är det som att gå till landstingsgyn (prismässigt) och man får bättre vård, helt sjukt. Hoppas hoppas hoppas att du får komma inom en månad snart!!!!!!!
    Ja i den svenska varianten finns en kvinna som har PCO, men som nu åkte ut då hon blev gravid!!! Kika på avsniten på tv4play, jag grät floooder.

vad är det för avsnitt?
  • valkyrie
    sri skrev 2010-09-15 22:16:29 följande:
    Har läst att pco kan ge med sig med åldern, altså ju äldre man blir desto större chans att ägglossning och mensen kommer till sin rätta av sig själv, det är ju possitivt men så länge vill man ju inte vänta...
    det låter juh inte så lovande. kan juh inte väntat tills man är 50 med att få barn kanske.
  • valkyrie
    sri skrev 2010-09-15 22:23:18 följande:
    nej riktigt så länge kanske man inte ska vänta för då är väl chansen förbi av andra orsaker :)
    och det är ju tur att det finns hjälp, hoppas det funkar iaf, ska börja med provera och pergotime nästa vecka.
    nej det är sant men ändå.

håller tummarna att pregron funkar för dej :)
  • valkyrie

Dilan: det är ägglosningen som gör att man blir gravid eller ej. Har du prattat med din läkare om det? Har du fått någon hjälp?

Rädd ska du inte vara det kanske bara kan ta längre tid. Och du har rätt till att få hjälp med att bli gravid.

Hårväxten beror på pco:n

• valkyrie
    Yrja M skrev 2010-09-18 14:05:57 följande:
    Jag smyger in i den här tråden även om jag har passerat 30 och alltså inte inte är särskilt ung.

Men ni verkar ha så bra informationsutbyte här :)
    klart du får fast att du är mindre ung. hehe vi har ingen åldesgräns här. såg på din sida att du planerar barn.

har ni försökt länge?
  • valkyrie
    Yrja M skrev 2010-09-18 18:24:05 följande:
    Tack Valkyrie Glad

Ja, vi har försökt länge och även gjort en utredning som visade på problem hos mig (pcos) men även hos min sambo (få spermier)
    så dubbla motgångar då. har ni gjort provrör eller något annat?
  • valkyrie

Hej tjejer va ett bra tag sen jag skrev hur går det för er. Har inte orkat läsa allt ni har skrivigt.

Själv blev jag OP (gastric bypass) den 27/10 alltså i onsdag. Så nu börjar min väg ner mott ett lättare jag. Och det känns super bra.

Kram på er

• valkyrie

Jag mår bra har lite ont med det är okej. Känns jätte bra :)

• valkyrie
    snuddi skrev 2010-11-02 16:24:50 följande:
    Nämen gud så kul Valkyrie! Nu hoppas vi på nedgång så att du får all hjälp ni behöver sen hos läkarna :)
    Kramar till dig!!
    Nightrose skrev 2010-11-02 06:56:23 följande:
    Ååh han ser verkligen ut som en liten stilig tiger!!! Tänker på pojken och tigern eller vad boken hette som man hade på svenskan när man var yngre. Pojken som reste runt hela Sverige.Åh tala om för mig om kristallerna är bra sen! Jag har velat testa men maken är skeptisk. En till liten iller mjae räcker med mitt bus... liten... hrm.. väger ca 3-4 kilo på vintern! Näe men maken är allergisk och klarar bara av 1 tyvärr...vi har någon på besök då och då istället :)
    tack tjejen. har du inte koll på mej på FB? heheh
    ja jag hoppas det med så att det inte är "förjäves" jag gör detta..

kram

Höstflickan83:

tack jag är så glad att jag äntligen har fått göra den. har kännts som en evighet att vänta på om jag skulle få eller inte.

kram
Svar på tråden vi unga med PCO nr 2