• Drömmerintedrömmar

Vill ha lite statistik! Hur började din första och andra förlossning och vilken vecka+dag?

Vill ha lite statisik! Hur började din första och andra förlossning? vattenavgång? värkar eller blodflytn.?
    Och i vilken vecka + dag?

Mitt första barn: Spontan vattenavgång i vecka 37+1

Nu väntar jag mitt andra barn och är i vecka 36+0 är så nyfiken på om vattnet kommer gå denna gång med

• Svar på tråden Vill ha lite statistik! Hur började din första och andra förlossning och vilken vecka+dag?
  • Rudies

Första barnet- Värkar v 41+3. Föddes v 42+0.
    Andra barnet- Igångsättning v 42+0, föddes v 42+1.

• Sixxty

Första barnen vatten avgång i v 37 och sedan igångsättning 3 dygn senare. Hon är född på 4:e dygnet. Andra barnet förvärkar så jag inte kunde sova hela natten v 37+6 åkte till förlossningen men inget hade hänt inte öppen inte förkortad livmoderhals osv...hem igen. På kvällen satte det igång på "riktigt" och sonen är född tidigt på morgonen v 38+0. Vattnet gick på parkeringen utanför förlossningen 2,5 timmar innan han föddes. Två helt olika förlopp alltså det enda som var likt var att det gick fort när det väl drog igång. Öppnade mig från 4 cm till 10 på bara ett bar timmar båda gångerna.

• MumOfThree

Första barnet, blödning och spontana värkar på bf dagen
    Barn nr 2 igångsättning i v 43

Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22
  • Drömmerintedrömmar

okej än sålänge har barn nr 2 varit segare än nr 1 alltså :) och ändå brukar barn nr två komma tidigare..spännande !

• värmeljus

Första barnet: Värkar v 38+5

Andra barnet: Spontan vattenavgång v 39+5

• jag7

Barn 1: Förvärkar i en vecka innan dom riktiga kom. Vattnet gick aldrig dom fick ta hål. Jag hade bara värkar när det satte igång, såg inte heller till nån slempropp. Gick 9 dagar ÖVER BF.

Barn 2: Lite förvärkar nån dag, slemproppen började komma dagen innan allt satte igång. Vattnet gick sen kom värkarna en kvart senare. Jag blödde lite då med men det var ingen fara.  Andra kom 5 dagar INNAN BF. 

• JackAnneli

Barn 1. Fattade inte så mycket fråns det va regelundna värkar så om det va nån propp som gick är svårt att säga födde i vecka 41+5
    barn 2. min inre kännsla sa på kvällen att imorgon kommer hon och jag sa detta till en vän oxå och mycket riktigt på natten va det både värkar och slemmiga flytningar i vecka 39+6

• Drömmerintedrömmar

ok =) spännande!

• klurifax

B1: född på BF+11 efter 2 dygn med intensiva värkar.

B2: född på BF, startade med vattenavgång och född 12 timmar efter första känning.

• Rubia

1. Spontan vattenavgång, v. 38+1
    2. Värkar, v. 38+3
    3. Värkar,  på självaste BF

• agnes3

1: kände ingenting alls föräns det sa plopp och vattnet gick samtidigt som värkarna kom med fullkraft på en gång. 7 1/2 timme senare är hon född. Gick över 13 dagar.

2: åkte in för att jag trodde vattnet hade börjat sippra. Men icke, däremot var jag öppen 2 cm ca. Skickades ut för att gå. Gick och gick och gick men inget hände. Åkte tillbaka och hade bara öppnat mig ytterligare en halv cm ca. Vi ville åka hem men det fick vi inte utan istället tog de hål på hinnorna och värkarna startade på en gång med full kraft. 2 1/2 timme senare föddes han. 3 veckor för tidigt.

Så det där med värkar som börjar smått och sakta blir starkare har jag då inte upplevt.

• Habaladabala

1, bf+1 började med starka, regelbundna värkar direkt 7 timmar senare var hon ute
    2, bf+1 började med starka, regelbundna värkar direkt 2,5 timme senare var hon ute.

Båda graviditeterna var läskigt lika, jag mådde väldigt lika, hade samma sf mått vid precis alla mätningar och båda föddes på bf+1  

• Drömmerintedrömmar
    Habaladabala skrev 2010-08-13 08:30:33 följande:
    1, bf+1 började med starka, regelbundna värkar direkt 7 timmar senare var hon ute
    2, bf+1 började med starka, regelbundna värkar direkt 2,5 timme senare var hon ute.

Båda graviditeterna var läskigt lika, jag mådde väldigt lika, hade samma sf mått vid precis alla mätningar och båda föddes på bf+1  
    Okej =) vikt och längd??
  • Habaladabala
    Drömmerintedrömmar skrev 2010-08-13 10:34:41 följande:
    Okej =) vikt och längd??
    Där var de inte helt lika,
    Elisa (1an)  vägde 3340 och var 48cm,
    Linnea (2an) vägde 3680 och var 50cm 

Längden är väl lite si och så med eftersom det beror på hur mycket de drar ut benen när de mäter... Elisa växte väldigt många cm första veckan så jag tror hon egentligen var runt 50 när hon föddes. Men som sagt helt säker kan man ju aldrig vara.  
Svar på tråden Vill ha lite statistik! Hur började din första och andra förlossning och vilken vecka+dag?