Inlägg från: Pemmel |Visa alla inlägg
  • Pemmel

Snippa & framstjärt...

Vilken tur att folk får säga vad de vill... Här heter det slida och kommer alltid att göra.

• Pemmel
    Fridalusen skrev 2010-08-21 00:51:32 följande:
    Ja , vilken tur!

"Mamma, var kommer kisset ifrån?"

"Ja, det kommer från slidan...." 

Det är fan att killar har det så mkt lättare och vi tjejer ska trassla till det för oss... 
    Jag tycker inte att det är det minsta krånligt så länge man faktiskt har ett ord för sitt kön. Vilket det är tycker jag inte har någon betydelse så länge det är ett som folk förstår.
  • Pemmel
    Fridalusen skrev 2010-08-22 12:16:10 följande:
    Men jag tycker det har betydelse. Se citatet från Manchester.
    Orkar inte leta igenom tråden efter det och tror inte att det har någon betydelse för att övertyga mig heller. Ord som ord. Jag gillar inte ordet snippa och ser inte något problem med ordet slida heller. Avgjort för mig alltså. Men andra får gärna säga snippa eller vad de nu vill, det spelar inte mig någon roll.
  • Pemmel
    Fridalusen skrev 2010-08-22 12:40:02 följande:
    Inlägg 306, på samma sida du är just nu!
    Som sagt, jag kommer fortsätta att säga slida och jag är fullkomligt övertygad om att min dotter kommer att göra sig förstådd med det tills  hon lär sig de olika delarnas rätta namn. Att det skulle ha någonting med jämställdhet att göra köper jag inte för fem öre. Men det är jag det. Säg ni snippa om ni tror att världen blir bättre av det.
Svar på tråden Snippa & framstjärt...