Varför
Har känt min man i dryga 30 år. Har 2 underbara barn med honom. Han har alltid festat varenda helg. Min son som är 20 år har aldrig sett sin far nykter en enda helg.
Nu till problemet. Han blir ofta "snedfull". Tidigare kunde det räcka med ett par öl, men nu dricks det allt mer. Våldsam det sista på fredag, lördagkväll. Kan ha varit på en fest o haft jättekul, men när vi kommer hem kan det bli ett raseriutbrott pga att jag dansat för mycket med någon, Pratat för mycket med nån annan karl osv....
Det har hänt han tagit bilen på fyllan och åkt till sommarstugan o sovit där pga att han varit arg på mig...
Någon gång har han även haft geväret med sig.(Han är jägare).
Ibland kan han vara hotfull och ta tag i mig. Säger då ofta hemska saker om mig, som att jag är helt knäpp i huvudet, borde platsa bättre på hem för utvecklingsstörda....
När andra längtar till fredag och helgen längtar jag snarare till måndag morgon när jag får åka till jobbet....
Känner mer och mer att kärleken inte finns kvar
När det ska bli lugnt söndagmorgonen slutar det ju som oftast med att jag det är jag som får be honom om förlåtelse för att "jag burit mig dumt åt" bara för att stilla husfriden den helgen....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 07:07
Natten till lördag slutade med att han bar sig mycket dumt åt mot min dotter som är 24 år. Hon var tillfälligt hemma över helgen och på natten sa han avskyvärda ord till henne och sårade henne djupt. Hon kände absolut inte igen sin far
På söndag.morgonen bad han henne om förlåtelse, men hon kunde inte acceptera detta. Hon var allför sårad.
Även jag fick höra mycket skälsord, och var mycket ledsen och rädd den natten. Han var mycket onykter och då blir han så svart och otäck i ögonen.
Nu har min man lovat mig och barnen att han ska ta en "vit månad" efter alla dessa år och dessa hårda ord han uttalat.
Men vad händer efter denna månad? Blir det samma visa igen? Kommer han över huvud taget att klara va nykter till den 31 aug?
Det som plågar mig mycket är det som finns inombords. Dessa hårda ord och elaksheter som han har uttalat när han var full. Jag har svårt för att riktigt känna efter hur mina känslor för honom är.
Vi bråkar lika mycket fast han är nykter känns det som
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-23 07:16
Han klarade va nykter en helg, sen är det samma visa igen. Jag har sagt att nu känns det som skilsmässa är enda utvägen. Han gråter och bönar o ber att vi ska göra ett sista försök. Hotar med att ta vapen o skjuta sig. Att livet är helt meningslöst om vi skiljs åt.
Det sista försöket skulle vara att han aldrig ska följa med mig på fester eller danser. Då ska han vara hemma o jag ska åka själv. Hur roligt är det mån tro? Hur ska jag ställa mig till det? Mina känslor för honom finns knappast kvar efter alla dessa löften som inte har kunnat hållas...