jådåsåatt skrev 2010-08-14 09:07:39 följande:
Fast kan man inte få sina barn självständiga och trygga utan att slänga ut dem ur sängen så bör man nog jobba klite på hur man uppfostrar dem.
Jag vill inte att min 4äring ska kunna bo själv, det är väl 'nd¨ett ganska orimmligt krav att ställa på ett barn?
Sova själv har hon dock inga problem med fast hon sover i min säng för det mesta.
Men jag fattar ändå inte vad som är problemet med att samsova under perioder när barnet är lite orolig. Att ett barn är tryggt innebär inte att det kan bo själv, hemska tanke, utan snarare att de vet att de alltid kan komma till någon vuxen i sin närhet när det behövs.
Det är ingen som pratat om att "slänga ut" någon från sängen men endel vill inte sova med sina barn av olika anledningar och det har ingenting med förskjutande av barnen att göra.
Ingen har heller pratat om att en fyraåring ska bo själv men du grundlägger en hel del under barnens uppväxt och trygghet och självständighet är viktigt att få med sig i vuxenlivet.
Om du vill sova med din fyraåring då gör du det men om någon annan inte vill så är det ett helt normalt val.
Ingenstans framgår det att sexåringen i TS fall är orolig men det kan lätt bli en vana att komma till föräldrasängen.