• chrissandra

Ganska trött på bonusbarn i sängen!

Har "bara" biobarn men sover helst ensam med min man i sängen i alla fall.
    Trots det skulle jag utan att tveka dö för mina barn eller välja att rädda dem framför min man.

Kärleken till barnen har ingenting med sängplatser att göra. Endel sover hur bra som helst med full säng andra vill bara sova två.

• chrissandra
    chrissandra skrev 2010-08-13 01:41:37 följande:
    Har "bara" biobarn men sover helst ensam med min man i sängen i alla fall.
    Trots det skulle jag utan att tveka dö för mina barn eller välja att rädda dem framför min man.

Kärleken till barnen har ingenting med sängplatser att göra. Endel sover hur bra som helst med full säng andra vill bara sova två.
    Tillägg: Så länge jag har ammat barnen har de sovit med oss varje natt.
  • chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-13 13:52:32 följande:
    Hon är sex år, hon kommer mao att förstå att graviditeten är viktigare än henne, vilket inte lägger en grun till en särskilt bra syskonrelation.
    Ursäkta men hur får du det till att graviditeten är viktigare än henne?
    Om man inte vill ha barn i sängen betyder det inte att de är oviktiga!

Oavsett det är bio- eller bonusbarn.
  • chrissandra
    jådåsåatt skrev 2010-08-13 11:25:55 följande:
    Fast jag fattar inte heller.
    Du vill sova med din sambo.
    Barnen vill sova med sin pappa.
    Jag förstår inte varför vuxnas vilja alltid ska gå före barns.
    Är det inte bättre att komma fram till nån form av kompromiss? Nu när barnen och pappan har semester kan det väl vara mysigtr att sova länge tillsammans på morgonen. Eftersom TS måste upp tidigt är det väl lämpligast att hon sover i ett annat rum då?
    Barnen ska växa upp och bli trygga självständiga individer som har förmåga att vara ensam och inte måste hänga upp sin existens på någon annan.

Jag vill att mina barn ska vara så trygga i sig själva att de utan problem kan bo ensamma och inte måste bo tillsammans med någon för att de aldrig har sovit ensam.

Att sova med sin andra hälft är något som inte har med barnens betydelse att göra utan det är en naturlig del i ett kärleksförhållande.
  • chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-13 17:27:15 följande:
    Det är signalen man skickar till en sexåring när man säger att denne inte kan sova i sängen längre eftersom bonusmamman är gravid.
    Nej inte om man kan kommunicera med sexåringen på ett vanligt sätt.
  • chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-13 17:31:28 följande:
    Hur mycket psykologi har du läst?
    Två år bara.
  • chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-13 17:31:28 följande:
    Hur mycket psykologi har du läst?
    För att hålla ett kärleksförhållande vid liv så är det otroligt viktigt att sova tillsammans.
  • chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-13 17:38:10 följande:
    Eller hur. Obestämd
    Breathless skrev 2010-08-13 17:39:15 följande:
    Öh, ja, har jag hävdat något annat?

Hur många år tycker du man borde läsa innan man kvalificerar sig för att bli förälder?

• chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-13 17:44:14 följande:
    Det har verkligen inget med saken att göra.
    Det var du som tog upp frågan så jag antog att du tyckte det hade med saken att göra.
  • chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-13 17:50:49 följande:
    Jag tog upp frågan i samband med hur du hävdar att en sexåring reagerar på utflyttning ur sängen då bonusmamman blivit gravid, ditt antagande är nämligen felaktigt då barn har en tendens att skuldbelägga sig själva och tro att de gjort något fel - alltid. Detta borde du vara införstådd med om du läst psykologi i två år.
    En sexåring förstår om man förklarar att det känns jobbigt med den stora magen som sparkar och tar plats.
    Eftersom sexåringen är en stortjej och inte en liten bebis som inte förstår så är sexåringen så duktig på att hjälpa till att underlätta natten för blivande mamman genom att sova i egen säng.
     Vilket även bebisen kommer att få göra då h*n har vuxit sig stor nog.

Då är blivande mamman också piggare på dagen och orkar baka muffins t.ex. tillsammans med stortjejen.
  • chrissandra
    TessaS skrev 2010-08-13 20:21:46 följande:
    Man behöver inte ha läst psykologi, det räcker med sunt fönuft för att förklara för en sexåring...

Tror du att man säger "Nej, nu kommer du på tredje plats vettu... pappa älskar inte dig på samma sätt som sin nya fru och det ofödda nya barnet, så dina känslor kommer i sista hand och vi vill egentligen inte ha dig här alls"

Eller att "Det är jobbigt med den stora magen och eftersom du är stor tjej nu så kan du ju försöka sova i din säng som stora tjejer gör".... Kläm in lite om hur hon kommer att vara bästa storasystern i världen också så kan det till och med bli svårt att få henne ur sin egna säng.
    Vad skönt med vettiga människor. :)
  • chrissandra
    jådåsåatt skrev 2010-08-14 09:07:39 följande:
    Fast kan man inte få sina barn självständiga och trygga utan att slänga ut dem ur sängen så bör man nog jobba klite på hur man uppfostrar dem.

Jag vill inte att min 4äring ska kunna bo själv, det är väl 'nd¨ett ganska orimmligt krav att ställa på ett barn?
    Sova själv har hon dock inga problem med fast hon sover i min säng för det mesta.

Men jag fattar ändå inte vad som är problemet med att samsova under perioder när barnet är lite orolig. Att ett barn är tryggt innebär inte att det kan bo själv, hemska tanke, utan snarare att de vet att de alltid kan komma till någon vuxen i sin närhet när det behövs.
    Det är ingen som pratat om att "slänga ut" någon från sängen men endel vill inte sova med sina barn av olika anledningar och det har ingenting med förskjutande av barnen att göra.

Ingen har heller pratat om att en fyraåring ska bo själv men du grundlägger en hel del under barnens uppväxt och trygghet och självständighet är viktigt att få med sig i vuxenlivet.

Om du vill sova med din fyraåring då gör du det men om någon annan inte vill så är det ett helt normalt val.

Ingenstans framgår det att sexåringen i TS fall är orolig men det kan lätt bli en vana att komma till föräldrasängen.
  • chrissandra
    Fröken Småland skrev 2010-08-14 10:10:16 följande:
    Är det verkligen ingen mer än jag som reagerar på hur biopappans familjer är separerade? Han har en familj med sina barn och en med sin nya partner. Det är ju där det stora problemet ligger!
    Varfrån har du fått det?

Han kanske inte störs av att ha ett barn i sängen och tar det inte så allvarligt, kunde ha varit likadant om TS hade varit biomamma.
  • chrissandra
    Breathless skrev 2010-08-14 09:44:32 följande:
    Nu var det inte föräldraskap som frågan om psykologi gällde, vilket de alra flesta hade fattat om de inte förhastat dragit slutsatser då de läste inlägget. Psykologin gällde hur en sexåring kan uppfatta det faktum att hon blir förpassad ut ur sängen hon fått sova i under sex år då bonusmamman blivit gravid och använder det som svepskäl att kicka ut henne.
    Den enda som blir förpassad ur sängen här är TS, det är hennes säng som det gäller här.
    Det är dessutum TS som bokstavligt talat blir kickad.

Sexåringen har mest troligt en egen säng.
  • chrissandra
    Fröken Småland skrev 2010-08-14 10:26:35 följande:
    Kinya skrev 2010-08-14 10:21:18 följande:
    Var får ni alla dessa låga tankar om folk ifrån? Är det så de ni känner är och beter sig eller?
    Men problemet är ju att TS inte klivit in som förälder för sin partners barn! Hur kan man då vara en familj?

Citat från TS:

"Jag accepterade detta till en början och tänkte att det är väl inte min grej att ta upp detta då det inte mitt barn och jag känner att det inte är min ”plats” att göra nåt åt saken. Min sambo tycker att barnen skall sova i sina egna sängar men ”orkar” inte gå tillbaka med henne i sin egen säng."
    Ibland är det bättre att låta bonusbarnet ha sina bioföräldrar och istället vara en vuxen i biobarnets liv.
    Att vara tillsammans med någon som har barn sedan tidigare gör en automatiskt inte till förälder.
  • chrissandra
    Fröken Småland skrev 2010-08-14 11:53:39 följande:
    Lite motsägelsfullt inlägg; först menar du att om man själv går in som aktiv förälder så underkänner man den andra bioförälderns insats. Och sen menar du att de inte är rätt uppfostrade; vems fel är det då? Biopappans? Och om så är; hur har du/ni då tänkt uppfostra de gemensamma barnen, skall du bestämma diktatoriskt där?
    Blev lite mycket OT där kanske?
  • chrissandra
    Fröken Småland skrev 2010-08-14 14:44:02 följande:
    Haha, tröt argumenten? Ha en bra dag! *dansar vidare*
    Nej, inte alls.
    Jag har jobbat.
     Hoppas du har haft en trevlig dans.
  • chrissandra
    nika skrev 2010-08-15 23:53:59 följande:
    Jaha. Man har inte (oral)sex när man är gravid. Helleduttanedå. Du och Barbie eller? Om du blir gravid, tala då bara om för killen att han är OT om han vill knulla under de aktuella 9 månaderna. *ASG*
  • chrissandra
    nika skrev 2010-08-17 00:47:01 följande:
    Du har hävdat det. Citerar dig: "Uppenbarligen är ställen att ha sex på inte TS problem eftersom hon är gravid"

Antingen menar du det du skrev: att ställen att ha sex på inte är TS problem eftersom hon är gravid, eller så menar du något annat som gör dig så ObestämdObestämdObestämd när någon utgår från att du menar just det du skriver isf för vad du anser du har skrivit i stället för vad du skrev.

Och vad har oralsex eller sex öht med tråden att göra? Svarar tålmodigt igen: det är något man gör i sängen som är YTTERLIGARE en anledning till att man inte ska ha barn i den hela tiden. Man ska inte behöva motivera sina val inför natten: i natt  vill jag sova ordentligt, i natt vill jag först knulla och sedan sova ordentligt, i natt vill jag bara knulla. Eller tror du att en person som får 10 cm säng att sova i natt efter natt inte kan ha flera anledningar till att vilja ändra det även om det primära är att få sova så man orkar dagen? Förstår inte varför du väljer att hänga upp dig på detta. De flesta kombinerar faktiskt att sova och knulla i sina sängar och båda kan försvåras av att sängen är full av barn.
    Jag tolkade det hela precis som du och blev inte Obestämd en enda gång när jag läste ditt inlägg. Glad
  • chrissandra
    nika skrev 2010-08-19 00:54:01 följande:
    DIV>Jag tolkade det hela precis som du och blev inte  en enda gång när jag läste ditt inlägg. [/quote] Nä. Det är inte svårare än man försöker göra det. Det handlar om att en del ser sina sängar som allmänt familjeutrymme och andra som sin privata sovplats som man visserligen kan dela med sig av emellanåt men som man inte ska behöva lämna för att få sova eller för att ha sex, om man inte vill förstås.
    Håller fortfarande med dig. :)
    Vår säng är vår men vid enstaka tillfällen kommer något barn på besök om de haft mardrömmar eller så men inte annars.
Svar på tråden Ganska trött på bonusbarn i sängen!