vägrar ta flaskan fast han kan!!!!
Har en son på 3mån som helt plötsligt (efter ca: 3-4v uppehåll) vägrar ta flaskan
Jag har testat ett flertal olika nappar/flaskor samt olika ersättning till att bara ge utpumpad bröstmjölk...
Han har visat att han kan suga/ta flaska när man "lurar honom" och byter snabbt från bröstet till flaskan så tar han några klunkar för att sen bli arg då han inser att det inte e bröstet...
Han skriker och skriker och nu senast så skrek han tills han nästan somnade av utmattning (ca:10min) så vi e inga monster. gav han sen bröstet som han åt glatt!!
har testat att inte vara hemma,pappa som matar, i olika rum, när han är mätt / hungrig/ mittemellan...
har även testat koppa honom utan resultat...
Det känns så himla tungt för mig som blir helt låst, då jag vissa gånger måste åka iväg nån timme utan han, men som det ser ut nu så kan jag ju inte ens det...då jag vet att han matvägrar om jag inte är där med bröstet..
Har ngn upplevt ngt liknande??
Hur gör ni andra.
kan man truga och truga tills han blir van och tar flaska tillslut?
Jag vill ju samtidigt inte tvinga honom så att allt det här med flaska blir en negativ spiral.
Som det verkar just su så är det någon slags "jag får inte bröstprotest" som han håller på med.
Snälla hjälp mig!!!