vägrar ta flaskan fast han kan!!!!
Jag tror att det är så att det handlar om tekniken med sugandet och motståndet när han suger på flaska respektive bröst. Det är inte så att maten i flaskan kommer för fort ner i halsen på honom, eller att det inte kommer något alls ur flaskan? Det kan ju ge obehag eller förtvivlan beroende på vilket som händer(obehag att det kommer fort ner i halsen eller förtvivlan över att det inte kommer något).
Min dotter vägrade ju ta bröstet. Jag kämpade i flera dagar när hon var ny född och låg inne på KK efter kejsarsnitt. Till sist gav jag upp och gav enbart flaska och pumpade ut i bröstmjölk i ca 2 månader och varvade med ersättning tills det bara blev ersättning. Den flaska som hon tyckte bäst om var den som var lite bredare i nappen. Jag vet inte om reklam är tillåtet på familjeliv men det var MAM i alla fall. I botten var där lufthål som reglerar hur lätt ersättningen flödade. Det gäller också ha rätt typ av napp- den allra minsta för ersättning så att det inte flödar förmycket så att bebisen inte hinner med att svälja.
Har du provat allt det där så är det inte så mycket att göra. Då föredrar han bröstet.
Dessutom, varför har du gjort uppehåll med flaskan i 3-4 veckor?