CK82 skrev 2010-08-12 17:03:31 följande:
ALLA: Kollade m. familjerätten och det kan finnas skäl till att vissa inte bör användas som barnvakter men det ska som sagt va inte bero på "att jag inte gillar min svärmor" däremot sa de att det är vanligt att föräldrar först kollar med varandra innan de skaffar barnvakt!
Och ja, de trodde att de anledningar som jag räknade upp kan vara skäl till att hon inte är lämplig som barnvakt, och särkillt tog de hänsyn till att hennes son (barnets pappa) inte heller tyckte det under flera år och nu ändrat sig utan att kunna påvisa ngn förändring hos Farmorn!
Särskillda skäl i det här fallen:
- Gravt hörselskadad utan speciell utrustning i hemmet, vilket gör att hon inte hör vår son om han ropar el liknande
- Att hon aldrig passat vår son ens 1timme förut och nu skulle det vara 3dygn
- Instabil
- Att pappan inte tyckte att hon skulle vara barnvakt förut
- Svårt att göra sig förstådd, använder teckenspråk vilket vår son inte kan
etc.
Sen måste jag säga att det blev väldigt otrevlig ton i tråden...helt i onödan tycker jag!
Alla Ni som svarat, spekulerat i vänligt ton- TACK!
Tycker detta låter som väldigt rimliga skäl till varför hon inte ska vara barnvakt utan att för den sakens skull bottna i illvilja. Jag skulle inte lämna mitt barn i tre dygn till nån som inte ens passat mitt barn en timme förut oavsett om personen e familj, släkt eller bara en vän