Årets vinterkläder köpte jag för lääääänge sen, jag köper när jag kommer över bra kläder till bra pris.
Dels när en affär hade utförsäljning på Molo och sen när en annan hade utförsäljning på Reima så nu finns det nya fina kläder till tjejerna och ärvt till Valter.
Olivia har en röd Reimaoverall (köpt på rea för... två år sen?) och en mörkgrå finkappa (köpt på rea förra hösten) med "burgundy/röd/bruna" Reimabyxor (köpt på rea förra hösten).
Sigrid har en ny regnbågsrandig Molooverall (köpt till halva priset för två år sen) och en ärvd lila Reimaoverall (köpt för tre år sen till fullpris).
Valter har en ärvd grå Reimaoverall (fullpris, fem år sen) och ett brunt set med täckbyxa och jacka från Po.P. (fullpris, fem år sen).
Skor (Kuoma) köper vi i finland, tror de brukar komma in nån gång i september, i år är det nog Valter och Olivia som behöver nya, Sigrid kan ha de Olivia hade förra vintern.
Mössor köper jag när jag hittar några fina (just mössor köper jag på typ H&M och kan köpa flera olika att byta mellan) och vantar ska jag köpa på en marknad nästa helg (bara till O, de andra får ärva, det är riktigt bra kvalitet.)
I september ska jag beställa lite ullkläder som saknas, tunna vantar osv. och även köpa en bunt nya fuskpolos (måste ha många, de gömmer sig alltid!)
Så det är inte så mycket som måste köpas i år. Kanske jag handlar på rean till våren så det finns till nästa år också (men då är det nog bara till Olivia, vi har en hel bunt med fina Reima, Po.P och Molo i nästan alla storlekar mellan 80 och 122. Skönt att köpa kvalitetskläder, det svider lite när man köper dem men när man kan ha samma overall till fyra ungar så vet man ju att det lönar sig!)