Inlägg från: Cillilutta |Visa alla inlägg
  • Cillilutta

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Jag ska också ta och komma ut nu, jag hette innan "En till".

Vi var på inskrivning idag och alla värden såg bra ut.
    Inte jättenöjd med barnmorskan.. =/
    Hon som jag har haft de två andra graviditeterna var mycket bättre... Lite surt, men det är ju inte så många gånger jag ska dit så det får väl gå ändå.

VI fick tid för UL den 20 januari. Ska bli jättemysigt! Känns dock som det är lite långt dit.. Därefter har jag inte nästa träff förrän i mars. Så det är jättelångt kvar tills vi får lyssna på bebisen. Men det ska väl vara ett litet pyre därinne får vi hoppas.

• Cillilutta
    Comolla: Jaa, tiden går nog ganska fort ändå. Har ju både plugget och fyra barn som får dagarna att rusa iväg.. Och så är det ju jul och allt sådant emellan. Så det ska nog gå bra!

talare: Haha, vilket sammanträffande. Det var just hon vi fick, Elinor. Lite småmärklig. Hon gick liksom igenom hela rutinen för sig själv, kunde inte datasystemet, samt glömde ta mitt urinprov från toalettskåpet(!!!!) Jag hoppas ju att det var mitt prov som stod där och att det är det som analyserades när hon kom på det en kvart senare liksom... =/ Det kan ju likaväl vara någon annans...

Sofia Johanna: Jaa, visst är det jag! Skrattande När jag började läsa tråden ville jag skriva ett "Hej, vad kul att du är här och ska ha en igen och nästan samtidigt ännu en gång!" Men jag gör det nu istället när du kan se vem jag är! Har allt gått bra med din Milo? Och det där med Rh negativt har jag läst tokigheter om, eller om det var i biologin vi pratade om det... =/ Men det måste du väl ha haft när du väntade din första också, för inte ändras väl det?
  • Cillilutta
    Sofia Johanna: Jaa, en Elvira fick jag då. Hon har också blivit jättestor, och pratar, heeela tiden. Hon kan knappt vara tyst en sekund! Tänk va tiden går fort... Hon kommer vara strax över 3 år när vi får nästa bebis...

Comolla: Vi har två barn gemensamt, så det blir vårat (mitt) tredje, sen har gubben två sen innan. Rörigt? Obestämd Det blir i alla fall fem barn i huset, om det inte är fler i magen, det vet man ju aldrig?!

Tänkte på er som skrev att ni har Berit, har för mig att det är väldigt många som inte tycker om henne heller.. =/
    Känns så jobbigt om man ska byta, man vet ju inte vem som ringer upp. Med min tur skulle det förmodligen vara min BM som ringer upp mig, då vill man ju inte gärna säga att man vill byta till någon annan?! Hur har ni andra gjort som har bytt?
  • Cillilutta

Haha, så gulligt!

Hmm..men det var ju min BM som ringde upp mig när jag skulle "anmäla" mig. Obestämd

• Cillilutta
    Anonym (Jiiippii) skrev 2010-12-08 15:36:08 följande:
    Jag har Britt.Marie, har ju bara träffat henne en gång vid inskrivningen o då kändes det bra. Nån som har eller har haft henne?
    Om det är samma Britt-Marie vi menar så är det henne jag har haft de två tidigare graviditeterna. Henne var vi båda jättenöjda med! Alltid glad och trevlig!
  • Cillilutta
    talare skrev 2010-12-08 16:55:21 följande:
    haha gud vad lustigt att vi fick exakt samma intryck av henne! hon klagade också en hel del på det "moderna" systemet, och att hon fick skriva allt själv  "inte som förr". min sambo kände samma sak när vi var där. sen drog hon hela historien om sin karriär också, från 70talet till nu... :P hon glömde också att ta ett värde på ett av mina blodprov men kom på det efter ca 15min. tyckte hon verka lite egocentrerad, ofokuserad och förklarade inget. fasade inför att ringa o boka in tiden i v.24 (fick ingen vid inskrivningen ftersom hon inte hittade kalendern i datasystemet eller något sånt).
    Jaa, hon berättade ganska mycket om när och var hon utbildade sig osv. Sen vissa stunder kunde hon sitta och bara titta på en... Känns ju inte bättre att fortsätta me henne om hon även har missat rutingrejer med dig, då är det ju inte ens någon engångsföreteelse...! =/
    Nej...det blir nog att ringa och byta sen! Det tycker gubben också skulle kännas bra. Vid nästa tillfälle blir det ju lite "intimare" när man ska lyssna på bebisen och så... Då ska det ju vara med någon man känner bra för. Man ska ju inte känna ett obehag när man är där.
  • Cillilutta
    Anonym (Jiiippii) skrev 2010-12-09 10:56:10 följande:
    Har just suttit o tittat på recept.nu för att få lite nya tips på julgodis. Hittade en del smarrigt faktiskt =)
    Är det någon här som har tips på nåt gott att göra?
    Jag älskar att titta efter nya recept! Jag brukar vara inne på matklubben.se, den sidan tycker jag är bra!
    Har dock inget matförslag för tillfället att komma med... Jag brukar kunna gå in på tråden Barnfamiljer -vad äter ni ikväll. De ger en hel del smarriga tips!
  • Cillilutta
    Sofia Johanna: Vad mysigt att gå på ultraljud, och spännande att ta reda på vad det är för någon därinne! Ska ni till Tittut? Jag tänkte boka tid dit efter vårat ultraljud, vill så gärna se bebis på 3D, få det inspelat och allt sådant. Vi gjorde de inte med de två andra, så denna gång får det bli så, för det blir förmodligen inte någon mer efter denna. Men inte ta reda på könet! Det får bli en överaskning när den tittar ut!

Ska/har ni andra ta reda på könet?
  • Cillilutta

Tjohejsan vad pirrig man är!

Igår kväll berättade vi för alla barnen att vi ska få bebis, de fick lista ut själva vad de trodde skulle hända det datumet/något de skule få. Efter mycket om och men och många ledtrådar kom de på det!
    Sedan ringde vi hit svärföräldrarna (efter att vi hade varit där och ätit), för nu har vi fått nog med att hålla det hemligt. Dessutom syns det jättetydligt nu, så det var på tiden! Har gått in i vecka 14 nu. Även mannens syster pratade vi med. Så nu är det bara hans bror och mina föräldrar+syskon kvar. Mina föräldrar är väl de som är nervösast att berätta för, man vet aldrig hur de reagerar på saker och ting.

Så...nu fick jag mig lite avskriven!

• Cillilutta

Haha, jaa, pratsamma barn har man ju!

Härligt att gå in i vecka 12! Mysigt med ultraljudet! Själv har jag det den 18e januari, en månad dit! Känns fortfarane långt..men så som veckorna springer iväg numear så ärman väl snart där!

Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??