Inlägg från: Comolla |Visa alla inlägg
  • Comolla

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Åhh fler Etuna bor som har litet pyre i magen! Va roligt!!!! Skrattande

• Comolla

Lider med er tjejer som är hemliga än!! Man vill ju bara skrika ut det till alla Glad

Har 13 veckor kvar till min hemlighet avslöjas.. Undrar jag om jag klarar mig hela vägen.

• Comolla

Hehe nej vi vet könet på bebisen och har 13 veckor kvar till bf. Har enorm kula så det går inte att dölja Glad

• Comolla

Comolla 19 januari (2:a barnet)
    Sofiajohanna 14 april (2:a barnet)

• Comolla

Är i v 28.. Var hos bm igår, trodde jag var i 27. Väldigt skönt o hoppa fram en vecka :D

Hjärtat slog så fint så. Alltid lika roligt att höra det! Suger åt sig järn som en svamp för mina värden sjunker varje gång. Mindre bra, inte konstigt jag är trött kanske hehe! Försöker en månad till med kosten, fungerar det inte får det bli järntabletter skulle jag tro.
    Fyra kg har pyret gjort att jag gått upp sen i juli. Känns lagom då jag har lite hull sen tidigare :P

• Comolla
    Sofia Johanna skrev 2010-10-23 09:55:13 följande:
    4 kg sen i juli? hehe hur lyckas man med det? jag är bara i v. 16 och har redan gått upp 7 kilo :p fast jag kan iofs behöva lite extra.

vad mysigt att höra hjärtljuden för er som gjort det, jag ser fram emot ul den 5 nov, har redan sett den en gång men då va det ju bara en liten plutt med ett hjärta, blir lite verkligare vid rultinultraljudet.

jag har inte handlar något än, men börjar nog lite efter ul, det är ju så kul. ni som har syskon i 2-3årsåldern, hur gör ni med vagn? syskonvagn eller ståbräda? min pojke blir 2 år o 10 månader när liten kommer o jag hoppas att det ska räcka med ståbräda.

Ja du.. Jag vet faktiskt inte för jag äter nog mer godis än nånsin! Glad att jag har ett aktivt jobb. Gick upp åtta med första, men då kräktes jag iofs halva tiden.

Jag har inte tänkt köpa syskonvagn. Känns helt bortkastat för våran skull då han knappt åker vagn nu. Funderar på ståbräda men har inte bestämt mig. William är så duktig på att gå och frågan är hur långt jag kommer gå med båda barnen. Sen har han cykeln som han verkligen avgudar!!

• Comolla
    Aljoro skrev 2010-10-23 19:24:54 följande:
    Oj, jag börjar bli orolig för att jag inte har gått upp ett kilo än. Jag är i vecka 14 och magen börjar synas, men vågen står stilla. Kanske har det att göra med att jag inte druckit någon dricka eller ätit godis sedan jag blev gravid. Förut åt jag godis i mängder varje dag och drack även en massa cola. Jag hoppas att det är på grund av det som jag inte har gått upp i vikt.
    Du ska absolut inte vara orolig för att du inte gått upp än. Pyret därinne är trots allt inte så stort i v 14..
    Det kommer ska du se :D
  • Comolla

Jobbar om dagarna så det gäller verkligen att ta vara på helgerna, är helt slut i veckorna :(

• Comolla

Men hjälp vad ni skriver brudar!! :D
    Inte varit inne på några dagar och flera sidor fulla att bläddra sig genom!

Roligt att det är så många som har magar.. hehe alla har väl inte fått kanonkula än men så småningom!
    Veckobyte igår, nu inne på 29e veckan. Börjar snart likna nedförsbacke här.. Just nu är jag så trött på att vara gravid.. tycker det är super trist! Vill inget annat än o få ut den lilla. Foglossning som inte är o leka med, jätte ont i ryggen..
    Vet att det är vanligt med både foglossning och ryggont men hade ingenting av det med sonen (2.5 år). Kände av lite foglossning sista veckan med honom men det har jag fått för mig att var och varannan gör.
    Då kräktes jag v5-v22.. väldigt intensivt. Kräktes blod vid flertal ggr men så fort kräkningarna var över hade jag det super lätt hela vägen, till förlossningen men den är en annan historia! Den här gången känns det mesta tvärtom. Det är TUNGT! O då har jag bara lagt på mig fyra kg mage. Lider med de som går upp 20 - 30 kg :(

Jobbar på Meca lagret, bildelar, och det är väl inte det lättaste alla ggr. Räknade lyft för havandeskapsansökan, fick ihop 703 lyft den dagen. Tror ni det räknas som många? :P Även om jag nu slipper de tyngsta lyften blir det ändå en hel del. Arbetet innebär att jag står och går åtta timmar om dagen.
    Ansökt om havandeskapspenning, se om det går genom. Fick det sist och tycker jag borde få det nu med. Frågan är bara när jag ska ta ut det. Vill inte sluta för tidigt, avskyr och bara gå hemma. Samtidigt som jag är lite rädd att pusha kroppen för hårt. Har hört alltför många skräckhistorier om de som inte slipper foglossning efter förlossningen.

Ojjj.. förlåt för denna novell!!! ;)

• Comolla
    EricaN81 skrev 2010-10-30 18:38:18 följande:
    Då har vi Ul samma dag...jag har mitt RUL då...då kan vi vara nervösa tillsammans innan....=) Allt har känts bra ett tag nu men nu börjar funderngarna kring vad UL ska visa dyka upp....så man är...istället för att bara njuta och glädjas..=)

Har ni övriga här inne berättat för era föräldrar än?

Håller med om att hälsosamtalet inte var så mycket att komma med..=( Kändes som man visste det mesta innan...
    Jag har sån mage så det går inte att dölja för någon ;)

Dröjde inte många dagar efter jag plussat till jag berättade för mamma, om jag inte minns helt fel! haha
Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??