Inlägg från: Nanna84 |Visa alla inlägg
  • Nanna84

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Hej hej!
    Här är en till från eskilstuna som är i början av graviditeten. Går in i vecka 10 imorrn :)
    Har inte sett den här tråden förrän nu, men är väldigt glad att jag hittade den, ni verkar vara ett härligt gäng! Glad

Har läst igenom tråden så jag tänkte passa på att komma i fatt lite:

Jag är 26 år, har bott i E-tuna i 5 år och är för tillfället arbetssökande.
    Detta är mitt första barn, men sambon har ett sedan tidigare. 
    Jag var gravid tidigare i år, men det visade sig vara en ofostrig graviditet, men vi blev gravida på första riktiga försöket efter det. Hoppas nu att liten klarar sig hela vägen. Har redan varit på ett VUL och sett hjärtat slå. Hade inskrivning förra veckan och går hos Therese, hon verkar jättebra!
    Phu, det blev mycket på en gång... Glad

Ni som har gått lite längre i era graviditeter: har era spökveckor satt in än? 

• Nanna84
    Anonym (lilla jag) skrev 2010-10-11 09:29:09 följande:
    vad är en ofrostig graviditet?
    Som Anonym(Hejhej) skrev så finns det inget foster, utan bara en hinnsäck och i mitt fall hann även moderkakan bildas. Det är tydligen inte så vanligt att man går länge med det utan oftast så leder det till missfall tidigt i graviditeten. Jag fick reda på det i vecka 14..
    Så jag har ju varit lagom hispig denna grav.. Glad

Jag tycker också att det är väldigt få besök hos BM nu i början. Hade inskrivning 6:e oktober och ska inte dit igen förrän 24 januari.. Har UL den 13 december, evigheter dit!! 
  • Nanna84
    Anonym (lilla jag) skrev 2010-10-11 17:00:06 följande:
    Nanna84 skrev 2010-10-11 10:43:08 följande:
    Som Anonym(Hejhej) skrev så finns det inget foster, utan bara en hinnsäck och i mitt fall hann även moderkakan bildas. Det är tydligen inte så vanligt att man går länge med det utan oftast så leder det till missfall tidigt i graviditeten. Jag fick reda på det i vecka 14..
    Så jag har ju varit lagom hispig denna grav.. Glad

Jag tycker också att det är väldigt få besök hos BM nu i början. Hade inskrivning 6:e oktober och ska inte dit igen förrän 24 januari.. Har UL den 13 december, evigheter dit!! 
    vad läskigt! då kan man ge utslag på grav-test ändå..

är det någon här som vet hur lätt det är att få VUL? jag vet inte varför men jag kan liksom inte tro på att jag skulle vara gravid. känner ju typ inget alls mer (de första två veckorna efter testet mådde jag lite illa o var trött men nu inget). jag har blött lite. tänker väldigt mycket på om det inte skulle vara något, att det tillbaka bildats eller något... någon som fått VUL utan några egentliga skäl?
    På sjukhuset får man vända sig till gyn för att få VUL, vad jag har hört så är de inte så glada på att göra undersökningar om du inte har egentliga skäl, ex haft missfall eller liknande. 
    Men jag vet att man kan få VUL privat, hos kvinnokliniken, eller nåt liknande. Det kostar 300 (vilket det även gör hos gyn). Så prova att ringa dit om du är orolig.

• Nanna84

är det någon mer som försökt ringa till barnmorskemottagningen de senaste dagarna? Ringde dit idag och kom till ett inspelat meddelande som sa: "i dag den 13:e oktober har vi stängt pga utbildning".. Hallå!!???
    De måste ju fatta att nåt är fel om de inte får några samtal på två dagar...

Inte så kul att behöva vänta till måndag... suck

• Nanna84
    EricaN81 skrev 2010-10-15 20:34:43 följande:
    Oj då...de kanske har tyckt att de haft lugnt o skönt...haha...hoppas de upptäcker felet till måndag...annars kan du ringa växeln på 103000 så får de ringa dem på internt nr och be dem ordna till det hela..=)
    Nejlika skrev 2010-10-15 15:42:13 följande:
    Här är en till som längtar efter RUL... o det är snart dax idag börjar nämligen v17.... Spännande! Nu känner jag bebisen varje dag och det är supermysigt!

Höstkramar till alla E-tunamagar!

Om jag inte får tag på dem på måndag så får jag nog försöka ringa växeln, tack för tipset! :)

Det var inget jättebrådskande, men hade varit skönt att få det ur världen. Det var så att vi fick tider till föräldrarkurs med posten i torsdags, problemet var bara att datumen var redan i november, vilket jag inte tyckte stämde är ju bara runt v.13-14 då. Då kom vi på att det är från den förra graviditeten.. De verkar inte ha nån vidare koll sinsemellan. Om jag inte hade varit gravid igen och fått det med posten så hade det ju förstört hela helgen...
  • Nanna84

Fick tag på BM i dag. Hon jag pratade med bad om ursäkt säkert 3 gånger för att de skickat ut papprena om föräldraträffarna. Bra att dom fattar att det kunde ha blivit en väldigt jobbig påminnelse. 

Appropå ingenting.. Hade ju fått för mig att mina symptom hade försvunnit och har gått och varit lite småorolig för det i nån vecka. Men i natt vaknade jag av att mitt ena bröst ömmade (!!) det gjorde så himla ont!! Ska nog inte oroa mig över symptom nåt mer Tungan ute

• Nanna84

Är det nån mer än jag som tycker det vore kul med en lista där man kan skriva in BF m.m? Jag har lätt för att blanda ihop alla och sen tycker jag det vore intressant att veta vilka som är ungefär i samma vecka som en själv, 
    Vad tycker ni andra? 

• Nanna84

Comolla :19 januari (2:a barnet)
    Sofiajohanna: 14 april (2:a barnet)
    Nanna84: 15 maj (1:a barnet)

• Nanna84
    . hur hittar man telefonnret dit? funderar på varför bm inte hänvisade mig till att ringa gyn eller kh..?
    telefonnumret till gyn: 016103050

Ringde dit för att boka mitt vul , och det var inga problem. 
    BM hänvisade mig dit efter att jag sagt att till dem att jag vill ha ett VUL. Hon jag pratade med på BM lät dock inte så road. Hon sa typ: ja, det är väl gyn du ska vända dit till då (suck).

De på gyn är jättetrevliga! Hoppas du får tag på dom imorrn. Tips: ring tidigt på morgen. Första gången jag ringde var telefonkön full....
  • Nanna84
    Sofia Johanna skrev 2010-10-24 10:45:44 följande:
     vad gör ni andra om dagarna? pluggar, jobbar? själv läser jag på mdh, sociologi just nu.
    Jag är arbetslös för tillfället, vilket är rätt skönt just nu, för jag har absolut ingen energi. Hade väl iofs varit nice att ha nåt att göra, då hade säkert dagarna gått fortare. Men för tillfället är jag rätt glad över att jag kan sova när jag vill Tungan ute
Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??