Inlägg från: Nejlika |Visa alla inlägg
  • Nejlika

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Äsch... behöver ju egentligen inte vara anonym. känns som jag kommit så pass långt i graviditeten nu...
    Melisia= Anonym (längtar)

Jag har varit mammaledig till nu och inte hittat något jobb i stan sen vi flyttade hit... så som det ser ut nu blir det nog "långledigt" i vinter
    Har en dotter på 1½ år

Jag är i v 15 (14+2)

• Nejlika

Välkommen "Hejhej" Kul att du plussat

Jag känner också den lilla/e röra sig ibland... mysigt värre!
    Känns lite verkligare när man känner att den faktiskt är där! Vi fick ju dock göra ett ultraljud i v10 (eftersom jag låg inlagd på sjukhus på för HG... Så jag vet ju att det är nån där (inte bara jag som börjar bli tjock )

• Nejlika

Va kul att det är så många i Eskilstuna som ska ha barn i vår

Ni som väntar första barnet: Har ni också bara inskrivning och sen nästa besök i v 24?? Eller har ni något mer besök där emellan? Känns sjuuuukt långt!

Spökveckor kan jag inte påstå att jag märkt av... Är i v16 nu, men mår fortfarande illa o kräks (Hyperemesis) så att den lilla/lille lever är jag rätt övertygad om. Dessutom började jag känna små rörelser i v 13 vilka nu börjar vara svaga buffar Myspys!
    Jag väntar andra barnet, men kände första lika tidigt!

Nu längtar jag efter RUL om knappt 3v... ska bli spännande

• Nejlika

Här är en till som längtar efter RUL... o det är snart dax idag börjar nämligen v17.... Spännande! Nu känner jag bebisen varje dag och det är supermysigt!

Höstkramar till alla E-tunamagar!

• Nejlika
    EricaN81 skrev 2010-10-15 20:34:43 följande:
    Nejlika skrev 2010-10-15 15:42:13 följande:
    Här är en till som längtar efter RUL... o det är snart dax idag börjar nämligen v17.... Spännande! Nu känner jag bebisen varje dag och det är supermysigt!

Höstkramar till alla E-tunamagar!
    Åh vad härligt o vara i vecka 17...då har du väl RUL nästa vecka?? Själv får jag vänta ända tills 18november...tycker tiden börjat gå så sakta nu.
    RUL den 28e Oktober...
    Ja, visst går tiden sakta ibland? Speciellt när man inte får besöka MVC...
    Nanna84 skrev 2010-10-15 21:19:40 följande:
    Det var inget jättebrådskande, men hade varit skönt att få det ur världen. Det var så att vi fick tider till föräldrarkurs med posten i torsdags, problemet var bara att datumen var redan i november, vilket jag inte tyckte stämde är ju bara runt v.13-14 då. Då kom vi på att det är från den förra graviditeten.. De verkar inte ha nån vidare koll sinsemellan. Om jag inte hade varit gravid igen och fått det med posten så hade det ju förstört hela helgen...
    Det kan inte vara så att det är svårt att få till kurser med jul o nyårshelgerna då? så att ni får gå tidigare? Men det låter ju lite väl tidigt förståss.... Hm.. hoppas du får tag på dem snart!
  • Nejlika
    Anonym (lilla jag) skrev 2010-10-17 18:24:10 följande:
    oh inskrivningen närmar sig för min del! bara ett par dagar kvar berättade för svärföräldrarna o blivande farbrorn i helgen och dom blev jätteglada.
    Mysigt att få avslöja hemligheten Känns verkligare när folk vet om det...
  • Nejlika
    EricaN81 skrev 2010-10-17 21:15:21 följande:
    Jag har beställt hem bebisfiltar soms ka broderas på...tänkte ge mamma och svärmor varsin i ett paket tillsammans med ett kort...där jag skriver något i stil med....Jag hoppas att den är färdig när jag anländer i slutet på april-11....Vad tror ni om det?
    Känns som risken snart är stor att någon råkar avslöja mig på facebook då det blivit offeciellt på jobbet...=( O vill helst inte att de ska få reda på det där...haha...
    Vilken rolig idé! Jag har ju redan avslöjat för alla nära... men det hade ju varit en jättekul grej ju! Lycka till!
  • Nejlika
    Sofia Johanna skrev 2010-10-18 20:12:30 följande:
    hej tjejer, får man hoppa in här?
    har en 2 årig pojke och väntar på en liten bebbe som är beräknad till 14 april : )
    Välkommen!
    Comolla skrev 2010-10-18 20:59:54 följande:
    Lider med er tjejer som är hemliga än!! Man vill ju bara skrika ut det till alla Glad

Har 13 veckor kvar till min hemlighet avslöjas.. Undrar jag om jag klarar mig hela vägen.
    13 veckor kvar innan avslöjandet??? Ojoj... då kan du inte ha mycket till mage än... min första graviditet blev jag avslöjad i v7... (visserligen bara svullen då) och nu blev jag avslöjad i v5 eftersom jag blev så sjuk att jag hamnade på sjukhus av mina kräkningar....
    Jag är inte så bra på hemligheter som ni märker
  • Nejlika
    Comolla skrev 2010-10-20 22:18:10 följande:
    Hehe nej vi vet könet på bebisen och har 13 veckor kvar till bf. Har enorm kula så det går inte att dölja Glad
    Haha, jasså! Ja, då lär det synas! Missförstod dig!
  • Nejlika

Comolla :19 januari (2:a barnet)
    Melisia: 31 Mars (2:a barnet)
    Sofiajohanna: 14 april (2:a barnet)
    Nanna84: 15 maj (1:a barnet)
    anonym (lilla jag): 15 maj (1:a barnet)
    anonym (Hejhej) 17 juni (1:a barnet)

Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??