• modemorsan

tips på gulliga och mjuka flicknamn!!!!

Hejsan!
    Det står helt stilla för mig och min sambo!!

Vi kan inte komma på ett enda tjejnamn som vi gillar sådär speciellt mycket..

Jag tar nu mer än gärna emot tips.

Jag vill ha mjuka och ovanliga namn..
    Alltså inga namn som elin, hanna, thindra,sara, ida, alma, alva och sånna namn som halva sverige heter . :)

Utan något annorlunda och mindre vanligt :)

Alla tips är självklart välkommen :)

• Svar på tråden tips på gulliga och mjuka flicknamn!!!!
  • Michisen

Eleah - Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Eleah. Av dessa har 2 namnet Eleah som tilltalsnamn.
    Vide - Det finns 59 kvinnor som har förnamnet Vide. Av dessa har 27 namnet Vide som tilltalsnamn.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Ace80

Nelli(inte så ovanligt)men mjukt
    ia
    moll
    nettie
    minna
    nessie
    mysan
    vinkla

• qzectb

Det finns fantastiska namnlistor på Internet, med så många ovanliga namn, som ändå är ritiga namn med en tradition, till skillnad från påhittade "namn" som bara är ett ord vilket som helst.

www.namnboken.se/, till exempel, är rätt bra, listar namn komplett med betydelse och bakgrund. Jag slår upp, till exempel H. "Hulda" är fint. Hillevi, Hildur, Hedvig och Hilma kanske är lite väl stridbara (men fina namn). "Hilja" är nästan för snällt i sin betydelse. Riktigt originellt vore väl Haldis eller Hermine? Hur vore Henrietta, "hemmets lilla härskare"? Det blir säkert besannat. Flört

Och det var bara en snabbtitt på H!

• qzectb
    Ace80 skrev 2010-08-12 21:10:01 följande:
    mysan
    vinkla
    Hu, det var två riktigt dåliga. Jag hoppas du skojar. "Mysan" är dels inget namn (fast helt OK som smeknamn), för likt depressiva "Misan", och bara så... dumt. Men inte lika dumt som "Vinkla". Snacka om att komma snett.
  • traxxas

Jouline skall våran dotter heta Skrattande

• LillaVargen

Mina är ett mjukt, vackert och mkt ovanligt namn. Linna vet jag någon som döpt sit barn till, också mjukt. Min egen dotter heter Eden som även det är mjukt och ovanligt.

• Michisen
    qzectb skrev 2010-08-12 21:16:43 följande:
    Hu, det var två riktigt dåliga. Jag hoppas du skojar. "Mysan" är dels inget namn (fast helt OK som smeknamn), för likt depressiva "Misan", och bara så... dumt. Men inte lika dumt som "Vinkla". Snacka om att komma snett.
    Det finns 17 kvinnor som har förnamnet Mysan. Av dessa har 9 namnet Mysan som tilltalsnamn.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Ace80
    qzectb skrev 2010-08-12 21:16:43 följande:
    Hahaha,skulle inte själv välja dom namnen.Men det kanske är därför dom är ovanligaFlört
  • Michisen
    LillaVargen skrev 2010-08-12 21:23:59 följande:

Mina är ett mjukt, vackert och mkt ovanligt namn. Linna vet jag någon som döpt sit barn till, också mjukt. Min egen dotter heter Eden som även det är mjukt och ovanligt.

Mina är inte så ovanligt?
    Det finns 1454 kvinnor som har förnamnet Mina. Av dessa har 1103 namnet Mina som tilltalsnamn.

Minea i så fall, är mer ovanligt.
    Det finns 162 kvinnor som har förnamnet Minea. Av dessa har 110 namnet Minea som tilltalsnamn.
Svar på tråden tips på gulliga och mjuka flicknamn!!!!