Du måste logga in för att svara i en tråd.

• livet leker

Didriksons vinterkläder vattentäta??

Didriksons vinterkläder har vattenpelare på 2000 frågan är om det räcker en heldag på dagis i blötsnö?? Vi har ur och skurdagis så kläderna måste palla väta..

Ni som har didriksons snälla, vad är eran erfarenhet?

• Svar på tråden Didriksons vinterkläder vattentäta??
  • Kaosmamma

Jag kör alltid polarns kläder.. Och när det är så nedrans blaskigt så brukar de ha galonis byxor över overallen, funkar super och blir inte så kall i blaskigt när de ska ut igen efter lunch..

Om jag har tex en overall i stlk 92, då har jag ett par galonisar i stlk 98 över.. Så drar man upp dem så gott det går och sätter remmarna som ett kors över..

• Dr Mupp

nej det räcker inte. minst 5000 behövs om de ska hålla för väta under tryck.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • alvide

Nej, det räcker inte. Tycker personligen att Didrikssons kläder är så överskattade...
    Som ovan behövs minst 5000 vattenpelare och gärna lite mer.

• sesssan

Vi har haft didirksson och POP och ja Didriksson har varit helt vattentäta, min tös har suttit i djupa vattenpölar och lekt, alrig haft regnkläder utanpå, köper jag en vattentät overall så slipper hon det, nog bökigt med overall. Har köpt dom billigaste didirksson 7-800 kr och vi har varit kanon nöjda. Gillar med Didrksson än Pop, känns som det är samma kvalitet för bättre pris..

• sarsparis

2000 vattenpelar är vattentät, men de klarar inte lika mycket som pop tex som har 10000, min brorsdotter som hade en didriksson i vintras sa att den var kass, de fick ta på galon ovanpå, då var det slaskig här på västkusten. jag hade en med 10000 vattenpelare till min son, har var torr hela tiden. de med 1000 kostar inte så många 100 lappar mer, så jag hade satsat på en sån istället. För runt 1000:- kan du få en med 10000 vattenpelare, det sägs att lindex overaller har det iår, de kostar 699:-

• Fimpen72

2000mm i vattenpelare är efter tre tvättar. Vet inte om po.p skriver ut före eller efter tvätt.

Vi har kört didriksons ett par år och har aldrig haft blöta barn en enda gång.
    Däremot haft blöta barn som haft po.p skalbyxor, ger inte mkt för pops kvalite nu för tiden.

• livet leker
    Fimpen72 skrev 2010-08-13 22:44:58 följande:
    2000mm i vattenpelare är efter tre tvättar. Vet inte om po.p skriver ut före eller efter tvätt.

Vi har kört didriksons ett par år och har aldrig haft blöta barn en enda gång.
    Däremot haft blöta barn som haft po.p skalbyxor, ger inte mkt för pops kvalite nu för tiden.
    Det har vi oxå varit med om när det gäller pop!
  • RoseMj

Vi har förvisso ett barn som nyss fyllt 3 så jag har väl inte jättestora erfarenheter förutom att vi använt Didriksons alla år och varit nöjda. Förra året köpte vi en helt ny. Den allra första köpte jag beg. på tradera för att ha som extra på dagis och den var använd av 3 barn innan. Den har vi kvar till yngsta dottern för att den funkat så bra och är jättefin i tyget. Trots att den faktiskt inte blev som extraoverall utan den användes varje dag. :D
    Reima tec ska väl var bra annars!?

• Fimpen72

Reima är också toppen. MEN deras vanliga Tec är inte alls spec slitstark jämfört med deras "plus"modell.
    Knän och rumpa blir ofta ruggare massor och är nästan hål innan säsongen är slut.
    (med tanke på priset vill man kanske sälja eller ha till fler barn)

Önskar fler tordes prova "sämre" märken som har bra kvalite.
    Med sämre märke menar jag som inte är imp-faktor.

Coop har fantastisk kvalite och vi köpte två-delat set från dem att ha som extra. De var i nyckick plus höll tätt. Superbra!!

• Nea 85

Det beror ju också på hur man tar hand om kläderna.
    Man ska tex INTE använda sköljmedel till kläder som ska vara vattentäta, då förstör man materialet och plagget kommer inte hålla tätt lika bra längre.
    Sedan ska man ju heller inte köra overallerna i torkskåp helst, iaf inte på full effekt.

Vi har varit supernöjda med våra Didriksons-overaller.

Svar på tråden Didriksons vinterkläder vattentäta??