orolig mamma
Jag och min man har en pojke som ska snart fylla 2 år. Då vår pojke var mindre runt 8-9 månader brukade jag alltid massera honom på ryggen då han skulle sova..funkade bra och han somnade snabbt. Jag berättade glatt för min man hur jag gör för att få honom att sova. Men sen märkte jag ganska snabbt efter det att varje gång jag skulle massera honom på ryggen så tog min pojke väck min hand..jag tyckte det var konstigt. Min pojke brukar sitta mycket på min mans knä typ då han sitter framför datan. Jag brukar då göra andra saker typ laga mat. Men jag bestämde mig för titta till dem ibland utan att de såg det...och jag upptäckte att min man stack handen innanför hans blöja och klämde åt hans bak..och vår pojke gnällde och tog bort hans hand. När jag såg detta en gång lät jag det vara..men när det upprepades flera gånger bakom min rygg så ställde jag mig tyst bakom hans rygg och svor högt och frågade vad han sysslar med. Han blev helt röd i ansiktet. Varför han gjorde så bakom min rygg? Är detta orsaken till varför vår pojke plötsligt inte ville jag skulle massera hans rygg?jag litar inte på honom mera efter det. Känner att jag måste kontrollera honom hela tiden då han är med vår pojke. Jag har 2 saker som cirkulerar i mitt huvud..antingen är min man pedofil eller så är han utstuderat elak. Min mans barndom var svår. Han blev slagen och nedvärderad under hela sin barndom. Hans föräldrar är gifta än idag men han och hans pappa pratar väldigt lite med varandra. Tycker min man bär agg mot honom. Han har svårt med människor som ställer krav....och jag är en av dem. Han säger att då han var liten så var kraven så orimliga att han i vuxen ålder inte vill ha nån sorts krav mera. Jag är rädd att min man överför något från hans dåliga barndom till vårt barn. Jag ser saker ibland som får mig att undra vem jag är gift med. Ta t ex nu när vår pojke börjat förstå att godis chips är gott..så vill han gärna ha ifall man sitter själv och äter. Jag delar med mig gärna , men tyvärr min man vill inte. Han blir irriterad och arg ifall han kommer och "tigger". En gång när vår pojke lekte i samma rum så blev min man jättearg och skrek "får man aldrig vara ifred en liten stund?" .. OK, tänkte jag..han är kanske trött och stressad..så jag tog pojken och gick ut ur rummet och stängde dörren. Direkt kom min man ut ur rummet sprang till köket..tog massor av kakor och läsk och sprang tillbaks in i vardagsrummet och stängde dörren efter sig. Nu undrar jag ifall han var stressad eller vad det att han ville inte dela med sig sina kakor till vår pojke? detta beteende har lett till en konflikt mellan mig och min man. Jag accepterar inte detta. Jag sagt att vill han inte dela med sig en kaka så antingen äter han den då pojken sover eller så kan han gå ut och sitta på gatan och äta den. Vad har hänt med min man? Är det hans barndom som har hunnit ikapp honom? Gör han samma saker som hans egen far gjort mot honom? vad är isåfall lösningen på detta? Vår pojke skriker mycket, envisas...och jag undrar hur mycket detta beteendet påverkas av att min man är ständigt stressad, har kort stubin och blir irriterad för ingenting.