• Färna

Fin text stil till tatuering

Jag vill skriva in mina barns namn på min arm, Saga och Isidor, men hittar ingen snygg stil.. Har letat runt på dem flesta "free fonts" sidorna och hittar ingen som jag skulle vilja se i hela mitt liv.

Stilen ska vara skrivstil utan några speciella krusiduller - den ska vara stilren.

Är det någon som kan hjälpa?! Cool Ni får gärna slänga upp bilder på era egna tatueringar om dom är liknande vad jag vill ha! 

• Svar på tråden Fin text stil till tatuering
  • Tildes pappa

Här min tatuering med min dotters namn som jag har på höger underarm.
    Lite taskig bildkvalitet på grund av att jag knäppte bilden med mobilkameran.

• Färna
    Tildes pappa skrev 2010-08-13 12:25:13 följande:
    Här min tatuering med min dotters namn som jag har på höger underarm.
    Lite taskig bildkvalitet på grund av att jag knäppte bilden med mobilkameran.

Den var snygg !:) Jag söker dock något mindre.. :) Jag planerar mina på vänster underarm som ska gå ut mot sidan rakt över armen!:)
  • Färna

Men jag ska ha två stora på utsidan av underarmarna där det står mitt namn , för- & efternamn. Den blir större och på höger ska det vara en liknande fast med mitt lags namn!:)

• virre85

Gå in i typ word och skriv namnet du vill skriva sen ändra stil i rullmenyn.. finns massa fina

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tildes pappa
    Färna skrev 2010-08-13 12:30:40 följande:
    Den var snygg !:) Jag söker dock något mindre.. :) Jag planerar mina på vänster underarm som ska gå ut mot sidan rakt över armen!:)
    Tackar

Min erfarenhet är att om du går till en bra tatuerare så ritar han upp den på frihand precis som du vill ha den.
    Om du tar ett typsnitt från Word blir det inte särskilt unikt.

Stilen på min tatuering kallsa Chicano, den ritades upp på plats.
  • Färna

Ja, dem har ju ett öga för de där!:) det har du rätt i!:) och man vill ju ha en unik - annars är de ju ingen mening!:)

Oe stilen är snygg men för mycket kring bokstäverna i den stilen!:)

• virre85

Annars kan du ju skriva namnet själv och be dom tatuera det, jag har skrivit min sons namns själv.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • sweetlina

härifrån tipsar min tatuerare om att man kan hitta nsygga stilar, jag har den om man går in under Script, sen Calligraphy och sen stilen som heter Dobkin, skitsnygg, har bokstaven V i namnet och det ser ut som ett hjärta:)

http://www.dafont.com/

Svar på tråden Fin text stil till tatuering