Inlägg från: Färna |Visa alla inlägg
  • Färna

Fin text stil till tatuering

Jag vill skriva in mina barns namn på min arm, Saga och Isidor, men hittar ingen snygg stil.. Har letat runt på dem flesta "free fonts" sidorna och hittar ingen som jag skulle vilja se i hela mitt liv.

Stilen ska vara skrivstil utan några speciella krusiduller - den ska vara stilren.

Är det någon som kan hjälpa?! Cool Ni får gärna slänga upp bilder på era egna tatueringar om dom är liknande vad jag vill ha! 

• Svar på tråden Fin text stil till tatuering
  • Färna
    Tildes pappa skrev 2010-08-13 12:25:13 följande:
    Här min tatuering med min dotters namn som jag har på höger underarm.
    Lite taskig bildkvalitet på grund av att jag knäppte bilden med mobilkameran.

Den var snygg !:) Jag söker dock något mindre.. :) Jag planerar mina på vänster underarm som ska gå ut mot sidan rakt över armen!:)
  • Färna

Men jag ska ha två stora på utsidan av underarmarna där det står mitt namn , för- & efternamn. Den blir större och på höger ska det vara en liknande fast med mitt lags namn!:)

• Färna

Ja, dem har ju ett öga för de där!:) det har du rätt i!:) och man vill ju ha en unik - annars är de ju ingen mening!:)

Oe stilen är snygg men för mycket kring bokstäverna i den stilen!:)

• Färna

Virre85; jag har en katastrofal handstil!:) men det var en riktigt bra idé!:)

• Färna
    sweetlina skrev 2010-08-14 07:43:28 följande:
    härifrån tipsar min tatuerare om att man kan hitta nsygga stilar, jag har den om man går in under Script, sen Calligraphy och sen stilen som heter Dobkin, skitsnygg, har bokstaven V i namnet och det ser ut som ett hjärta:)

www.dafont.com/
    Snyggt! :) Där fanns en hel del stilar som såg rätt så intressant ut!:) Dom ska jag definitivt kollar närmare på!:)
  • Färna
    Jenny Güzel skrev 2010-08-14 10:07:18 följande:

Jag har precis gjort en på min handled som jag gillar... vet dock inte vad det är för stil :/
    Det är dagen efter jag gjorde den så den ser lite ojämn ut men nu är den kanonfin.. love it!
    Den var riktigt fin! :) och åt det där hållet vill jag ha det!:) 
  • Färna

Puffar lite igen få se om de kommer in nya bilder eller förslag!:)

• Färna

Stje ; dottern fick skriva sitt namn till sin farfars tatuering och göra en tummis!:) det blev ju eget iaf! men dock är det inget för mig!:)

• Färna

Puffar å hoppas på ngn nattuggla!!!:)

• Färna

Hahaha, det skulle inte vara en hit!

Hade jag inte haft sån ful handstil så hade jag lätt gjort det! då är den ju också riktigt egen, och kanske, lite mer speciell!

• Färna

Ser inte i mobilen!!:( får gå in på datorn och kolla!:)

• Färna
    Monjardin skrev 2010-09-08 00:30:29 följande:

Här är mina barns namn på min överarm.
    Så där ja, riktigt snyggt!! :) Stilrent....
Svar på tråden Fin text stil till tatuering