• LyckligFru

mens efter missfall

Beklagar MF :( vet hur det känns.
    när jag fick mf i v 6 så sa läkaren att det var helt ok att börja igen utan mens emellan, så det finns många olika råd om hur länge man ska vänta en del säger tre månader och andra t.o.m halvår. men direkt när jag slutat blöda körde vi på igen och blev gravid direkt :) är i v. (11+0 enligt FL) sen måste man ju känna efter psykiskt att man är redo på nytt. Direkt när det hände kände jag bara nej vill inte på ett tag men när jag blödigt färdigt så kändes det ok och jag ville mer än någonsin :)
    Lycka till med allt och ta hand om er :) trevlig helg!

• LyckligFru

jo det var jätte skönt att det gick så snabbt, då kunde jag bli lika glad igen som innan, men klart oron fanns där, när man väl gått igenom ett MF så vill man ju verkligen inte gå igenom det igen men allt har gått jätte bra hittills, fick rejält illamående i vecka 6 som envist hållit i sig ännu ( är i vecka 11+1 ) och trött förstås, men inga kräkningar. Känner mig mer gravid nu än sist, brösten ömmar på ett annat sätt denna gång och snart kan man pusta ut lite mer när man gått 12 fulla veckor. Denna grav har känts mer på riktig och har haft en stark känsla av att det kommer gå bra denna gång. har tänkt: jag väntar ett barn inte ett missfall :)
    du kommer nog att bli gravid igen snart, bara du känner att du är redo så är det bara att köra på igen :) du ska se att det kommer att gå bra. jag hade aldrig vågat trott att det skulle gå så snabbt som det gick men nu är lyckan stor och vill nu bara att vi ska må bra och att det kommer en frisk liten bebis i mars :)
    Lycka till och sköt om er :)

• LyckligFru

vad bra att ni känner er redo :) då är det bara att köra på :)
    illamående är jobbigt men ett skönt tecken, man står nog ut när man vet vad som väntar.
    lycka till nu :) allt kommer gå jätte bra! 

Svar på tråden mens efter missfall