Kan man läsa en dikt istället för att hålla tal på bröllopsfest?
Velar fortfarande för om jag ska "hålla tal" eller inte på bröllopet som är om 1v. Är väl inte helt bekväm i just "hålla tal" rollen. Känner att jag egentligen skulle vilja säga ngt men vet inte vad det skulle vara. Undrar därför om man tex skulle kunna läsa en dikt istället, eller låter det bara dumt. Är det bättre att hålla tyst eller ska man försöka snickra ihop ett tal trots att man inte är bekväm i den rollen.
Den som gifter sig är min sambos bror. Jag och bruden har på senare år blivit nära vänner. Jag å sambon var från börjat tillfrågade att var tärna och bestman men vi valde att avstå (och de har inte valt några andra till den rollen). De få vänner som är inbjudna är gemensamma vänner till dem båda men som står bruden närmast.
Brudgummens släkt kommer vara klart underrepresenterade på festen. De mest troliga är att inge från brudgummens sida kommer säga ngt . Vet dock att brudens släkt planerat en del. Kan tillägga att vi på festen även kommer ha med vår 3,5åring och 11mån. (två tjejer med mycket energi)