• lottaJ1982

Barnfamiljer i Helsingborg

Jag och mina två döttrar ska flytta till Helsingborg nästa år och hoppas kunna lära känna någon innan, Mina flickor är 3 och 5 år blir 4 och 6 nästa år. Har ni erfarenhet av olika förskolor skulle det med vara intressant då jag vill att de ska gå på en som ni föräldrar tycker är bra. Hoppas många svarar mig nu endas här i forumet eller så kan ni skicka mail!

• Svar på tråden Barnfamiljer i Helsingborg
  • Mor till Ella

Hej!
    Jag har haft min dotter på john blunds förskola (dygnet runt förskola endast för föräldrar som har oregelbunden arbetstid). Det är en mycket bra förskola synd bara att den ligger i ett icke barnvänligt område.

Jag har hört bra om Lasarettets förskola de har mycket utevärksamhet och många föräldrar jag pratat med har varit nöjda.

Sedan finns det st:clemens förskola som är en jätte bra liten mysig förskola med endast 20 barn.

lycka till med att hitta en bra förskola!

• lottaJ1982

Tack för informationen! Vilket område ligger John blunds förskola på?

• Mor till Ella
    lottaJ1982 skrev 2010-09-16 08:49:35 följande:
    Tack för informationen! Vilket område ligger John blunds förskola på?
    Det ligger på söder.
  • Pillanmorsan

Hej, hänger på här även om det var ett tag sedan du la inlägget.
    Var kommer du att bo? Jag bor på Raus och här finns en hel del bra att välja på. Sen är det inte säkert man får plats så klart. Men Waldorf i Ättekullaskogen och Fyrklöverns montessori, Ättekulla kommunala förskola och råå har en hel del som är bra.
    Tipsar också om ni vill lära känna lite folk så försöker jag starta en mammagrupp på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m55102509.html

Svar på tråden Barnfamiljer i Helsingborg