Inlägg från: Modgun |Visa alla inlägg
  • Modgun
    Freijah skrev 2010-08-14 21:33:02 följande:
    Ja försäkring är självklart..

Har inte någon erfarenhet av royal canin, varken som hundfoder eller kattfoder.. men det går ju att forska lite i vilket som är "bäst"..
    Sen är det ju så olika hur dom funkar på foder.

Min första "egna" hund funkade inte alls på dom dyra hundfodren, utan det var dogman dinner som gällde där.
    Misstänker att det är samma med katter..

Får helt enkelt höra med uppfödaren vad hon ger, och se hoppas på det bästa :)
    RC är helt klart överskattat. Min hund´s mage rasade helt, och katterna slutade inte spy.
    Orijen kan jag rek.

Men annars så kan du gå in på http://foderbilen.se/ där får du det hemkört till dörren =) smidigt och bra.
  • Modgun
    LunaLunatic skrev 2010-08-15 23:17:45 följande:
    Sjöbogårdens säljs på ÖB och är ett otroligt dåligt foder!
    Jag häpnade när jag såg det. På framsidan påstår de att det är "Hälsosamt!".
    Huvudingrediensen är spannmål och de hävdar att taurin är till för urinvägarna.

Vad DU tycker är dåligt foder kan vara ett BRA foder just för den katten.

Alla katter är olika och fungerar bra på olika foder.

TS:

om katten fungerar på detta fodret så finns det ingen anledning till att byta. Ett väldigt bra exempel är min hund som blev risig i magen av många utav de sk "kvalitets" fodren, men fungerar bäst på BIS (best in show) som köpa för 200 spänn var tredje månad. Likaså mina katter, glöm allt vad rc, och hills heter, mina katter fungerar bäst på Ja just sjöbogårdens foder. Pälsen är bra och fin, avföringen är som den ska och våran veterinär är hur nöjd som helst med hur katterna ser ut.

• Modgun
    Freijah skrev 2010-08-16 12:11:09 följande:
    Jo jag vet att det varierar vad dom olika "personligheterna" funkar bäst på för foder.
    Hills har jag riktigt dåliga erfarenheter av, inte träffat något, varken hund eller katt som funkar på det.
    Däremot är jag väldigt förtjust i ANF och Precept, och vill helst ge det, men det får lille kissen bestämma vad som funkar bäst på honom :)

Ja ANF är jag förtjust i. Dock så säljer dom inte det i närheten utav där jag bor. Annars hade jag haft det till min hund.

Men det är som du skriver. Låt kissen bestämma, fungerar katten bra på sjöbogårdens foder så är ju det bra både för katten och för din plånbok.

Svar på tråden Inköpslista för katt?