Vad ska man tänka på när man köper bänkskiva till köket??
Nu har vi bestämt oss! Det blir nytt kök i höst =) Jag är så glad!!! Vi ska ha Ikeas Lidingö kök, ek golv och ett vitt fint kakel som jag inte vet vad det heter men det är ca 7*15 cm stora vita plattor som är fasade i kanterna... Fattar ni vad jag menar? Det är det kaklet som finns i Ikeas utställningskök i Bäckebol för er som varit där! Tror att det blir Vinna 320 mm handtag. Tapeter har jag inte funderat på än, det blir nog inte mer än 7 hela våder + över dörren + över/under fönster så det blir inte så mycket... Tar gärna emot tips på tapet med!
MEN till bänksivorna! Jag var först inne på att jag ville ha en träskiva i något mörkt träslag gärna lite åt rött. Men jag har förstått att dom kräver enormt mycket underhåll? Eller? Nu är jag istället inne på att jag vill ha en svart skiva i något sten material. Förslag? Vad ska man tänka på när man köper bänkskivor? Jag vill ha något som är snyggt & praktiskt och inte ruinerar mig!
Vad bör vi mer tänka på när vi nu ska byta kök? Någon som har erfarenhet av Ikeakök? Vi ska göra allt jobb själva.
Tacksam för tips & idéer på smarta lösningar som man kanske inte alltid tänker på själv!