Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Blir inte av med lössen!

Jag kör Paranix på alla i huset ifall det skulle hittas så lite som en enda lus. Inte en suck att de får vara kvar här..
    Brukar inte behöva tvätta en massa, byter bara i sängarna och tvättar det samt eventuella mössor som används just då.
    Löss lever inte länge utan värme.. 

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Här och nu skrev 2010-08-14 23:43:03 följande:
     Medlet vi använt ska de inte kunna bli resistenta mot pga. det är naturliga oljor, men egentligen skulle de kunna bli det ändå. Jag eller barnen har haft löss ca 5 ggr o alltid blivit av med dem innan, så det borde inte bero på okunnighet. Är dessutom pedagog.
    Vad heter det ni använder? Är det Paranix så kan lössen inte bli resistenta mot det iaf, tack och lov!
  • anne h
    Här och nu skrev 2010-08-14 23:50:37 följande:
    Vi har använt Paranix, men lössen borde ju kunna bli resistenta mot det också. Sen har jag haft ett jäkla strul med sprayen med alla 3 förp. Det blir stopp i den.
    nope, de kan inte bli resistenta.. inga löss klarar sig utan syre och det är det som händer när man använder Paranix som är en olja.. den täpper till deras andningsvägar så de kvävs helt enkelt.  Löss blir inte resistenta mot kvävning
    Därtill gillar de inte lukten av paranix så de som eventuellt överlever behandlingen drar till andra jaktmarker  
    Det är bra när andra i närheten har löss, då är risken mindre att man blir smittad direkt igen. 
  • anne h
    Här och nu skrev 2010-08-15 00:00:47 följande:
    Ok, men har du haft problem med att det blir stopp i sprayen?
    Nej, faktiskt inte Det är ju olja så det täpps inte till så lätt då. Däremot så vrider sig toppen på munstycket lätt så det inte går att pumpa.. 
  • anne h
    Här och nu skrev 2010-08-15 00:22:41 följande:
    Vet att det kan vrida sig, men även om det inte gör det blir det stopp. Fick en ny gratis på Apoteket o ska in med de andra två också. Hur tror du att jag kunde ha en lus på min bh då? Kammade barnen i sömnen nu o hittade inga nya på dem.
    lus i bh:n.. inte en aning, mer än att den har trillat ner dit, förmodligen flytt undan stanken från oljan..
    Pregga skrev 2010-08-15 00:22:03 följande:

Lämnar tråden, haha tycker det kliar överallt, men önskar dig lycka till å bli av med de små asen...hua...

Samma här.. känns som om det kliar lite överallt.. tur nog så slutar det när jag tänker på annat, så det är inte löss här
Svar på tråden Blir inte av med lössen!