Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Blir inte av med lössen!

Hm prova ett annat lusmedel, minns ej vad det heter men det är en kutanlösning som man sover med i 12 timmar, sen e det bara att kamma å kamma om å om igen, sen upprepas behandlingen efter 1 vecka. tvätta ALLT som täcken, kuddar osv. Släng hårborstar ,spännen osv å köp nytt.

• Bubbis10

Min dotter kom hem med detta i sitt långa hår, å jag plockade för hans en dag ca 63 ägg, å det är vad en vuxen hona lägger om dagen..försök å plocka med fingrarna, äggen aså...min dotter fick klippa sitt långa hår, det funkade aså inte med luskam i det tjocka. Nu har hon inte kommit hem med nya efter det.
    shit bara tanken får det att klia här går dom på dagis? fritids?

• Bubbis10
    Lineus skrev 2010-08-14 22:58:52 följande:
    Hade också problem med luskammen i dotterns långa hår. Men som tur var kom det inte tillbaka, än... skolan börjar snart!  Köpte även ett schampoo som gör att lusäggen lossnar lättare från håret.
    Ok, ja nu har hon till midjan igen, å uppsatt i skolan jämt. men hon håller sig en bra bit bort fr andras huvud då hon inte vill bli klippt igen, men vad ska man göra,,,tjockt som en hästman ju..Vi har inte heller fått tillbax det men som du säjer, nu börjar skolan. fast enl min erfarenhet så är det mest mellan förskolan å 3dje klass det förekommer mest...fick nojja efter att ha läst denna tråd å kollade huvudet direkt, hahaha inget här :)
  • Bubbis10
    And3RZsoN skrev 2010-08-14 22:53:32 följande:

Prioderm som också säljs på Apoteket. I Sverige har man än så länge inte konstaterat att det finns resistenta löss eftersom man inte gjort någon resistensprövning som i till exempel Danmark. Enligt Läkemedelsverket är det inte omöjligt att resistens förekommer även här i Sverige. Läkemedelsverket och Smittskyddsinstitutet utreder nu om det kan bli aktuellt med en svensk resistensprövning. 

jaa wså hetter det, prioderm å det funkade bra för oss. å 16 maskiener tvätt å dammsug å städ.
  • Bubbis10
    And3RZsoN skrev 2010-08-14 23:19:23 följande:

oj 16 maskiner... fyfan så träligt... ja hatar löss, fick det jämt å ständigt när ja va mindre ifrån skolan :(... folk var så dåliga på att titta sina barn i huvet.. min mamma var galen :P....

jo det var inget kul aså, men det innefattade ju kuddar,täcken, bäddmadrasser..ja allt du kan tänka dig. Slänge alla hår saker, borstar mm å köpte nytt. dom hade en epedemi i hennes skola så dom försvann inte pga vissa föräldrar som tyckte att det gott räckte med en behandling osv. jag blev rasande å hotade med smittskydds institutet å då blev det fart på skolan, skolsyster gick igenom ungarnas huvud. å då hade det hållt på i ca 6 månader. jag var rasande...
  • Bubbis10

Ts

Lämnar tråden, haha tycker det kliar överallt, men önskar dig lycka till å bli av med de små asen...hua...

Svar på tråden Blir inte av med lössen!