• kristinnäs

Maskerad med franskt tema

I november ska jag och min sambo på maskerad med fransk tema, vi skulle behöva lite tips på hur vi kan klä oss. Det finns ju det vanlig med randig tröja, mustach och basker men det känns inge roligt.
    Så jättemånga tips vill jag ha, funderar på att sy nåt men vad?:)

• Svar på tråden Maskerad med franskt tema
  • Valnöt

Eiffeltornet
    Frihetsgudinnan
    Hund (är inte fransmännen hundtokiga?)
    Fotbollslandslagets tröja
    Extremt elegant

• kristinnäs

Det var jättebra tips! Moulin rouge känns kul även extremt elegant.
    På torsdag ska mamma och jag åka och shoppa tyg, jag funderar på att sy en väldigt elegant klänning i nåt tyg med färgerna blå,vit och röd:)

Men min sambo då? han tycker inte så mycket om att klä ut sig så han vill inte ha på sig nåt jättekonstigt.
    annars hade jag tänkt att han skulle ha en låda på sig med bilder från en fransk film, så han skulle föreställa en fransk film men det ville han inte.

• kristinnäs

Nu har jag kommit på en riktigt bra klädsel, Jag ska vara flygvärdinna med vit skjorta, röd tajt kjol, blå scarf och blåa klackskor och med ett märke på bröstet där det står Air France:)
    Om min sambo ska vara pilot:)

• Ida80

SMART!!

*För varje minut du är arg, förlorar du 60 sek utav glädje*
  • DollyD

Om du inte blir en flygvärdinna kan jag rekomendera "French made" (finns att köpa på buttericks). Jag var det på maskerad en gång, och det gick hem....
  • kristinnäs

Ja den är bra, det ska min kusin vara så den är upptagen! Men jag är nästan färdig med min utstyrsel, vi var på myrorna i helgen och fyndade:)

Svar på tråden Maskerad med franskt tema