• scrapparlotta

Tipsa mig om bra ljudböcker....

Ja, nu börjar jobbet igen på måndag och jag sitter och laddar min ipod....har laddat den med massa musik, men så vill jag ha några ljudböcker åxå. Tipsa mig om bra ljudböcker. Innan semesterna lyssnade jag på Anna Janssons deckare....dom var jättebra. Så, vad ska jag lyssna på nu?? Jag vill ha alla möjliga tips, allt från deckare, romaner, roliga böcker, memoarer, verklighetsbaserade böcker....ja allt, allt UTOM böcker som handlar om barn som far illa. Jag kan varken läsa, lyssna eller se på sånt....gör ont i hela mig.

Men som sagt, dränk mig i tips om bra ljudböcker

• Svar på tråden Tipsa mig om bra ljudböcker....
  • Stjärnstoft

Mina två bästa ljudboksupplevelser i år är:

Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann
    - sjukt rolig bok  och uppläsaren gör det ännu bättre :)

Katedralen vid havet.
    - historisk roman som jag tyckte mkt mkt om

• Här och nu

Ljudböcker är mitt liv nästan o jag är kåseri-slukare. Min absoluta favorit är Annika Lantz Nio och en halv månad, samt allt av Herman Lindqvist, Mark Levengood o Martina Haag.

• Stjärnstoft

Kom på en bra bok till - Babben Larssons senaste bok där hon läser själv.
    Händelser ur hennes liv lite blandat med en smula stand up - tänkvärt och roligt!!

• Här och nu
    Stjärnstoft skrev 2010-08-15 00:24:39 följande:
    Kom på en bra bok till - Babben Larssons senaste bok där hon läser själv.
    Händelser ur hennes liv lite blandat med en smula stand up - tänkvärt och roligt!!
    Den måste jag leta efter. Sen har jag testat Sommarbarn av Katerina Janoch o den är jätterbra, men jag föredrar kåserier.
  • Fletcher Reed

En riktigt rolig bok är Liftarens guide till galaxen. Har dock bara lyssnat på första delen men den är riktigt rolig. Johan Rabeus är också han en fantastisk inläsare.

• Ullio

Fredrik Lindström - Evolutionen och jag kommer inte överens

• scrapparlotta

Tack för kanonbra tips....ska genast kolla upp dom. Sen får ni gärna komma med mer förslag, lyssnar nästan hela dagarna på jobbet på min ipod. Och tyvärr varken hinner jag eller orkar läsa böcker längre. Då är ju ljudböcker perfekt....

• Manor

Oj, jag kan tipsa om massor av deckare men väljer ut några:

1) Snabba cash, helt suverän uppläsning av Morgan Alling
    2) Alla böcker av Roslund & Hellström = Odjuret, Box 21, Edward Finnegans upprättelse, Flickan under gatan, och Tre sekunder.
    3) Alla böcker av Camilla Läckberg
    4) Böckerna av Liza Marklund som handlar om journalisten Annika Bengtsson
    5) Alla böcker av Arnaldur Indridason, isländsk författare
    6) Böcker av Anne Holt, norsk deckarförfattarinna
    7) Böcker av Åsa Larsson

2-6 bör man helst lyssna i den ordning de kommit ut .

Övriga mycket bra böcker
    1) Flyga drake och Tusen strålande solar av Khaled Hossini (Flyga drake känslig om barn men fantastiskt bra)
    1) Vilhelm Mobergs Utvandrarsvit
    2) Per Anders Fogelströms serie Stad
    3) Per Anders Fogelströms Vävarnas barn. Jag lyssnar själv just nu på Krigens barn (inte lika bra) och sen kommer Vita bergens barn

• scrapparlotta
    Manor skrev 2010-08-16 00:26:04 följande:
    Oj, jag kan tipsa om massor av deckare men väljer ut några:

1) Snabba cash, helt suverän uppläsning av Morgan Alling
    2) Alla böcker av Roslund & Hellström = Odjuret, Box 21, Edward Finnegans upprättelse, Flickan under gatan, och Tre sekunder.
    3) Alla böcker av Camilla Läckberg
    4) Böckerna av Liza Marklund som handlar om journalisten Annika Bengtsson
    5) Alla böcker av Arnaldur Indridason, isländsk författare
    6) Böcker av Anne Holt, norsk deckarförfattarinna
    7) Böcker av Åsa Larsson

2-6 bör man helst lyssna i den ordning de kommit ut .

Övriga mycket bra böcker
    1) Flyga drake och Tusen strålande solar av Khaled Hossini (Flyga drake känslig om barn men fantastiskt bra)
    1) Vilhelm Mobergs Utvandrarsvit
    2) Per Anders Fogelströms serie Stad
    3) Per Anders Fogelströms Vävarnas barn. Jag lyssnar själv just nu på Krigens barn (inte lika bra) och sen kommer Vita bergens barn
    Wow, tack

Snabba cash har jag lyssnat på....grymt bra bok! Flygande drake...nä är den hemsk om barn kan jag inte lyssna....mår så dåligt av det. Men nu har jag annars lite att lyssna på
Svar på tråden Tipsa mig om bra ljudböcker....