• scrapparlotta

Tipsa mig om bra ljudböcker....

Ja, nu börjar jobbet igen på måndag och jag sitter och laddar min ipod....har laddat den med massa musik, men så vill jag ha några ljudböcker åxå. Tipsa mig om bra ljudböcker. Innan semesterna lyssnade jag på Anna Janssons deckare....dom var jättebra. Så, vad ska jag lyssna på nu?? Jag vill ha alla möjliga tips, allt från deckare, romaner, roliga böcker, memoarer, verklighetsbaserade böcker....ja allt, allt UTOM böcker som handlar om barn som far illa. Jag kan varken läsa, lyssna eller se på sånt....gör ont i hela mig.

Men som sagt, dränk mig i tips om bra ljudböcker

• Svar på tråden Tipsa mig om bra ljudböcker....
  • Emmyjane

Mari Jungstedts deckare gillar jag. Man fick bra tips här tack

• Eti

Johan Teorin har gjort tre böcker som är riktigt bra Skumtimmen, Nattfåk och Blodläge.

• Ado

Måste då tipsa om Stephen Kings - Mörka tornet serie, helt fantastisk... lyssnade på den på engelska dock! men det kanske funkar för dig oxå.

• Trinis

Jag älskar ljudböcker!!!!! Slukar dom, särskillt deckare!

Har du läst Jo Nesbö, norsk författare, jättebra, om du gillar deckare, kan särskillt rekommendera trilogien som börjar med Rödhake, kommer inte ihåg vad dom två andra heter på svenska, är norsk så har läst dom på norska

Jonathan min älskling
  • Trinis

Puffar lite på denna, tar gärna tips på böcker

Jonathan min älskling
  • Manor

Till de jag skev tidigare kommer ytterligare en:
    Lasermannen av Tamas Gellert inläst av Tomas Bolme är fantastikt bra, 15 CD-skivor så den räcker en stund

• Mamma till viljestark dotter

Allt av Camilla Läckberg förstås! Gillar man, som jag, historiska romaner så kan jag tipsa om allt av Catharina Ingelman-Sundberg. Tusen strålande solar är också kanon. Sen gillar jag ju Liza Marklunds "Gömda"-serie, men det är ju inget om man inte klarar att läsa om barn och kvinnor som far illa...

• scrapparlotta

Aha vad kul att denna tråd vaknar till liv igen

Jag har fyllt på min ipod med Potensjägarna....nån som vet om den är bra? Har inte börjat lyssna på den än.

Sen har jag letat efter Finns inte på kartan....den skulle jag så gärna vilja lyssna på, men hittar den inte. Dom som läst boken säger att den är jättebra.....

• Manor
    scrapparlotta skrev 2011-01-06 22:40:37 följande:
    Aha vad kul att denna tråd vaknar till liv igen

Jag har fyllt på min ipod med Potensjägarna....nån som vet om den är bra? Har inte börjat lyssna på den än.

Sen har jag letat efter Finns inte på kartan....den skulle jag så gärna vilja lyssna på, men hittar den inte. Dom som läst boken säger att den är jättebra.....
    Inget av alla tips du fått som passar dig? Undrar bara eftersom du frågar om andra böcker...
  • scrapparlotta
    Manor skrev 2011-01-07 10:38:50 följande:
    Inget av alla tips du fått som passar dig? Undrar bara eftersom du frågar om andra böcker...
    Jo, självklart!!!
    Snabba chach hade jag redan lyssnat på....grymt bra!
    Böckerna av Liza Marklund....jag har läst nästan alla....det är dom senaste som jag inte har läst. Jag har blivit lovad att få låna två av dom av en jobbarkompis....Även Åsa Larssons böcker har jag läst, även om jag känner lite att jag glömt av dom. ( förr innan jag fick barn läste jag jättemycket, men jag orkar inte det nu...så nu får jag lyssna på dom istället.
    Camilla läckberg böckerna har jag börjat lyssna på....jättebra!

Flyga drake....den har jag fått tips på av många på jobbet åxå, men jag kan inte lyssna på den. Barn som far illa.....nä det går inte!!

Men jag är lite sån att när jag lyssnat på många deckare på raken, då vill jag ha nåt annat ett tag. Deckarböcker är bäst, helt klart.....men ibland blir det för mycket mord. Känner att jag behöver ha nån annat nu.

Då jag sitter på en fabrik hela dagarna så går det åt böcker, lyssnar nästa bara på böcker på jobbet. Det är dom första timmarna som jag lyssnar på rix fm, sen är det ljudböcker för hela slanten.

Så jag är JÄTTETACKSAM över dina tips....och jag ska lyssna på fler av dom.
  • Manor
    scrapparlotta skrev 2011-01-07 23:04:19 följande:
    Jo, självklart!!!
    Snabba chach hade jag redan lyssnat på....grymt bra!
    Böckerna av Liza Marklund....jag har läst nästan alla....det är dom senaste som jag inte har läst. Jag har blivit lovad att få låna två av dom av en jobbarkompis....Även Åsa Larssons böcker har jag läst, även om jag känner lite att jag glömt av dom. ( förr innan jag fick barn läste jag jättemycket, men jag orkar inte det nu...så nu får jag lyssna på dom istället.
    Camilla läckberg böckerna har jag börjat lyssna på....jättebra!

Flyga drake....den har jag fått tips på av många på jobbet åxå, men jag kan inte lyssna på den. Barn som far illa.....nä det går inte!!

Men jag är lite sån att när jag lyssnat på många deckare på raken, då vill jag ha nåt annat ett tag. Deckarböcker är bäst, helt klart.....men ibland blir det för mycket mord. Känner att jag behöver ha nån annat nu.

Då jag sitter på en fabrik hela dagarna så går det åt böcker, lyssnar nästa bara på böcker på jobbet. Det är dom första timmarna som jag lyssnar på rix fm, sen är det ljudböcker för hela slanten.

Så jag är JÄTTETACKSAM över dina tips....och jag ska lyssna på fler av dom
    Jag håller med om att ibland vill man ha något annat än deckare men det är inte så lätt att hitta. Jag har också svårt när det gäller barn som far illa men jag tycker du skulle försöka ändå med Flyga drake.  Tusen strålande solar av samma författare är otroligt bra så den rekommendrar jag varmt.
  • SVejsan

Hela famliljen lyssnar nu under långfärderna som varit (jul och nyår) på Jonas Jonassons "Hundraåringen som klev ut genom förnstret och försvann" - Vi är mellan 10 år och dryga 40 år och roas alla av alla sanslösheterna i berättelsen.  Björn Granath läser den mycket bra också !

• cat1

Glasfåglarna av Elsie Joansson,  Beskrivning(hämtad från adlibris.se): Tå-Pelles är en utkantsfamilj i 30-talets Sverige. Dottern Nancy berättar familjens historia. Hon ser deras utsatthet, mammans kamp och pappans sorg.Första delen i en romansvit som har blivit en mycket stor framgång hos både kritiker och läsare.

Jan Guillou´s Tempelriddarböcker

Twilight (jo, även för oss som passerat tonåren!)

Fogelström´s Stad-böcker

Är själv "allärare" när det kommer till böcker så jag är glad för alla tips.

Svar på tråden Tipsa mig om bra ljudböcker....