Höst- och vinterkläder till bebis som är 10 mån i december? Behöver hjälp i förrvirringen.
Jag känner mig helt förvirrad. Vad ska man ha på sin bebis egentligen? Han kommer vara 10 månader i december. Vi bor i Blekinge, blåser gör det jämt så det brukar faktiskt kunna bli ganska kallt. Men blött och slaskigt.
På hösten när han sitter i vagnen tänker jag att det fungar med en vindtät jacka som man tex. kan ha fleece under. Vi har en fleeceåkpåse så den kommer han ju sitta i (om det inte är för varmt såklart). Men till saken hör att lillkillen redan kryper och då behöver han ju något han kan ha om han vill kravla runt på marken. Han har stl 68 nu, finns sådana typer av kläder i stl 74 (ev 80)?
Och på vintern då? Jag har tänkt mig en vinterjacka av billigare typ att ha när han sitter i vagnen. Men vad ska man ha för overall till honom? Till våren kommer jag nog vilja ha en skaloverall till honom.
Och vad ska han ha på fötterna? Vad har man på barn som inte börjat gå ännu (det vet jag ju inte om han gör eller ej)?
Det här med vinterkläder är verkligen en djungel. Det känns som om det vore bäst att köpa en hel affär så man har precis ALLT att välja mellan. Jag hoppas någon har tid till att svara =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-15 09:46
Självklart ska det stå förvirringen i rubriken =)