• Dieselmom

Är det för snålt tycker ni?

hej!

Vi ska döpa vår son i oktober. En söndag klockan 10.00. Tycker ni att det blir för snålt med "bara" kaffe och kaka + tårta?
    Måste man ha mat oxå? Vi tänkte ev. ha en fiskedam till barnen (gärna till vuxna oxå men då får ni hjälpa mig med att komma på saker hehe) och kanske en tipsrunda?
    Vad tycker ni?

Vad tycker ni om detta upplägg:
    Kaffe och kaka
    Lek
    Kaffe och tårta 

h
  • Svar på tråden Är det för snålt tycker ni?
  • viseversa

Tycker nog att man ska ha någon lunch också runt den tiden! Folk är hungriga vid 11 tiden på dagen!!

• twinstar

Lägg fikat tillsammans.
    Blir det inte konstigt att först dricka kaffe och äta kaka och sen pausa för att dricka kaffe igen + tårta.

Säger som föregående. Fixa enkel lunch. Sallad med kyckling eller så. Bröd och smör. och ta fikat efteråt. 

• viseversa
    twinstar skrev 2010-08-15 12:17:29 följande:
    Lägg fikat tillsammans.
    Blir det inte konstigt att först dricka kaffe och äta kaka och sen pausa för att dricka kaffe igen + tårta.

Säger som föregående. Fixa enkel lunch. Sallad med kyckling eller så. Bröd och smör. och ta fikat efteråt. 
    Exakt. Blir lite kaka på kaka och folk vill oftast inte ha tårta och kakor till lunch!
  • La Lola

Då skulle jag helt klart ha serverat lunch.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mammatillnils

Min brorsson döptes ungefär vid den tiden på dagen, och man är lite hungrig då. Dom hade smörgåsbuffé, funkade superbra! Enkelt och gott, alla kan ta det dom vill och tycker om.

• viseversa
    mammatillnils skrev 2010-08-15 12:23:04 följande:
    Min brorsson döptes ungefär vid den tiden på dagen, och man är lite hungrig då. Dom hade smörgåsbuffé, funkade superbra! Enkelt och gott, alla kan ta det dom vill och tycker om.
    Det hade vi på dottern kalas och det funkade bra då med=). 
  • Ogi

Jag kanske tillhör en minoritet, men jag hade inte haft något som helst emot att äta kakor och tårta till lunch. Hehe.

Ni kanske kan köra smörgåstårta? :) Tårta och lunch i ett! 

• Dieselmom

Ok. Ni har väl rätt...trodde kanske att det var för tidigt för lunch.
    Smörgåsbuffe lät trevligt, har vi aldrig haft i vår släkt tidigare! Förslag? Jag lider STOR BRIST på ideér nämligen!! Skäms 

h
  • mammatillnils
    Dieselmom skrev 2010-08-15 12:34:48 följande:
    Ok. Ni har väl rätt...trodde kanske att det var för tidigt för lunch.
    Smörgåsbuffe lät trevligt, har vi aldrig haft i vår släkt tidigare! Förslag? Jag lider STOR BRIST på ideér nämligen!! Skäms 
    Tycker inte det behöver vara så märkvärdigt. Kanske ett ljust bröd och ett mörkt. Ost, skinka, någon korv, grönsaker, eller vad ni nu tycker om att ha på mackan. Sen kan man ha tårta efteråt om man vill :)
  • Dieselmom
    mammatillnils skrev 2010-08-15 12:46:25 följande:
    Tycker inte det behöver vara så märkvärdigt. Kanske ett ljust bröd och ett mörkt. Ost, skinka, någon korv, grönsaker, eller vad ni nu tycker om att ha på mackan. Sen kan man ha tårta efteråt om man vill :)
    Vi räknar med ca 40 personer...hur mkt ska man räkna med att folk äter?
    h
Svar på tråden Är det för snålt tycker ni?