• Dieselmom

Är det för snålt tycker ni?

hej!

Vi ska döpa vår son i oktober. En söndag klockan 10.00. Tycker ni att det blir för snålt med "bara" kaffe och kaka + tårta?
    Måste man ha mat oxå? Vi tänkte ev. ha en fiskedam till barnen (gärna till vuxna oxå men då får ni hjälpa mig med att komma på saker hehe) och kanske en tipsrunda?
    Vad tycker ni?

Vad tycker ni om detta upplägg:
    Kaffe och kaka
    Lek
    Kaffe och tårta 

h
  • Svar på tråden Är det för snålt tycker ni?
  • M  och  M

Jag tycker kaffe och kaka/tårta fungerar utmärkt. Vill man äta kan man göra det när man kommer hem. Jag tycker inte det måste vara ett krav att ha lunch. Om man vill ha något matigare så röstar jag på att ställa fram smörgåstårta och fika samtidigt.

Dock inte två fikastunder, det tycker jag blir lite kaka på kaka.

• Maria222

Smörgåstårta tycker jag är en jättebra idé. Med kaffe och kaka efteråt.

Eller olika typer av skinka/kallskuret med potatissallad, och kaffe och tårta etfteråt.

Hade dopet varit vid 14 tiden hade det räckt med bara fika, men nu passar det nog bättre med lite matigare saker.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Solstralen83

ni kan ha frukostbullar med gott pålägg / buffe
    te / kaffe / saft / juice

sen tårta & kaffe

• Solstralen83

smörgåstårta funka alltid beställ hellre mera än exakt ;)

• CoolJen

Hade jag gått på dop kl 10(antar att man då går upp senast kl 8 och äter frukpost då), sen är dopet klart typ kl 11 antar jag...skulle det då bara vara fika och lekar så hade jag varit tvungen att gå därifrån för att få i mig mat...men det är jag det.

Låter bra med smörgåsbuffé, se till bara att ha lite matigare pålägg också...kanske rostbiff, köttbullar, salamie/brie, tonfisk el kycklingrörra, och självklart vanliga ost, skinka, leverpastej, sallad, gurka, tomat, paprika.

• Cecci78

absolut lunch, vi hade smörgåstårta

• CoolJen
    Cecci78 skrev 2010-08-15 19:15:03 följande:
    absolut lunch, vi hade smörgåstårta
    smörgåstårta är gott men dyrt ( om det inte är nån enkel billig variant med äcklig fruktfyllning)

både dyrt att beställa och göra själv tycker jag...tror ni kommer billigare undan med smörgåsbuffé men absolut nåt mer ätbart än bara kakor och tårta
  • M  och  M

Mina svärföräldrar gör jämt egen smörgåstårta av polarbröd och olika fyllningar, toppengod!!!

• Halvblod

Håller med om att den tiden nästan kräver lite lunch.

Jag firar alltid mitt kalas med bullar och pålägg.
    Ett tips på gott och relativt billigt pålägg är att koka ägg, klippa ner gräslök, i med lite majonäs för att det ska hålla ihop och så i med lite salt och vitpeppar.

Annars kan man ju göra någon enkel och billig kycklingsallad eller liknande, mest så att folk inte sitter och blir vrålhungriga få då lär det bli ett kort dop.

lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
  • Halvblod

Vill tillägga att jag inte tycker att det är snålt med bara fika för det hade funkat om det hade varit på eftermiddagen mellan lunch och middag.
    Men den tiden ni har satt känns nästan tvunget med lite lätt mat.

lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
Svar på tråden Är det för snålt tycker ni?