• Downy

Mammor i Sydney

Hejsan alla Sydneyforaldrar,

Jag och min lilla familj (=sambo och 1 liten kille pa 1 ar) har bott i Melbourne i ca 4 ar och har precis flyttat upp till Sydney. Eller for tillfallet bor vi hos min sambos foraldrar i Wollongong, men letar fortvivlat Flört efter boende i Sodra Sydney runtomkring Sutherland.

Nu undrar jag saklart om det finns nagra svenskar att hanga med i trakterna runtomkring Sutherland, jag undrar ocksa om ni vet nagot bra dagis att rekomendera.

Kram

• Svar på tråden Mammor i Sydney
  • Ina78

Bor inte i Oz längre, vi flyttade hem förra året. Ville bara skicka en liten hälsning till landet down under.

• Nim

Downy, forlat, kan inte heller hjalpa dig, men haller preis pa att planera Sydney flytt, till Sutherland. Har tidigare bott i Perth (bor nu i London). Vad jag forstar ar omradet 'fullt' av bade bra dagis och skolor. Kan tyvarr inte rekomendera nagon speiell. Vilket omrade inom Sutherland tittar ni pa? Du skriver att ni 'fortvivlat' letat boene, ar det svart? Har forstatt att hyr bostader ar det lite ont om...? Vi flyttar nar min man far jobb, hoppas pa borjan pa nasta ar.

• Pippinio

Hejsan,

Vi letar ocksa boende runt Sutherland! Eller, lite smatt i alla fall. Vi vantar 2:an i Februari och har bestamt oss for att stanna i var minilagenhet inne i Sydney tills efter ett langbesok i Sverige nasta (svenska) sommar. Sa om ungefar ett ar tanker vi gora flytten soder ut.... Har spenderat de senaste helgerna dar nere med att kora runt och kolla in olika omraden och hus som vi (typ) skulle ha rad med. Blev lite smatt deprimerad nar jag insag att det trots allt ar ratt sa dyrt dar nere... Men det far det vara vart for ah sa underbart att fa fly storstaden!

Vilka omraden tittar ni pa? Ska ni hyra eller kopa? Vi vill helst mot Engadine eller Heathcote men har aven spanat in Helensburgh eftersom detverkar vara lite billigare.

Forresten - vi har en liten tjej pa 1,5 och vantar som sagt pa 2:an.

Hall mig garna uppdaterad pa hur husjakten gar och var ni hamnar!

Svar på tråden Mammor i Sydney