Inlägg från: Scarlett |Visa alla inlägg
  • Scarlett

    Vad hade du för sorts blöjor när du var liten?

    Och vad tyckte du om dem? Själv är jag uppväxt med Rustibuss raka oplastade blöjor och plastsnibb med knyt i sidan. Jag var så gullig med min extremt rultiga blöjrumpa, men det blev varmt och fuktigt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad hade du för sorts blöjor när du var liten?
  • Scarlett
    Elsans skrev 2010-08-15 14:54:21 följande:
    lördagsgodis skrev 2010-08-15 14:53:10 följande:
    blöja och plastsnibbar, slutade dock med blöja vid 1½ så jag har ingen aning om vad jag tyckte om dem.
    Kankse ett tecken på att vi inte gillade dom?
    Säkert. *S*
  • Scarlett

    När slutade man med snibbar egentligen? Trodde det var på 70-talet nästan, men de kanske fanns längre?

  • Scarlett
    Jezamine skrev 2010-08-15 15:20:36 följande:
    Mitten av 80 talet hade vi plastsnibb.
    Där ser man. *S* Trodde Pampers tagit över då.
  • Scarlett
    Clobberella skrev 2010-08-15 16:28:28 följande:
    Haha, det var kanske ingen traumatisk upplevelse för mig att ha blöja
    Det ska väl inte vara något trauma? Gulligt med blöjor på små barn juh.
  • Scarlett
    TwistedSister skrev 2010-08-15 16:33:38 följande:
    Haha kom att tänka på, om man får vara lite blöjnostalgisk i den här tråden, att mamma berättade att första gången hon använde en pampersblöja så kände hon på den flera gånger under dagen och till sist när pappa kom hem så var hon alldeles förtvivlad av oro och sa att barnet hade inte kissat på hela dagen, blöjan var fortfarande torr!!
    Då tog pappa av blöjan och konstaterade att den vägde flera kilo  
    Skillnad på kvalisort då om man jämför med snibbisarna.
  • Scarlett
    Clobberella skrev 2010-08-15 16:38:18 följande:
    Fast vad det är som är gulligt med blöjor kommer jag nog aldrig att förstå... som att gå runt med ett utedass på rumpan ungefär...
    Njah, jag tycker det är supergulligt med en blöjstjärt under en klänning till exempel. Även om den kanske inte luktar så gott precis.
  • Scarlett
    Selma1966 skrev 2010-08-15 22:13:33 följande:
    Plastsnibb tror jag. Tror vi alla blev blöjfria tidigare på den tiden eftersom dem inte hade så bra uppsugningsförmåga så till skillnad mot nu märkte man ju att blöjan var full. När jag var barnvakt för äldsta systersonen -78 var det fortfarande snibbar. Ett elände... Jag var mellan 12-14 när jag hjälpte till med det. I slutet av åttiotalet när hans syskon kom började det likna dagens blöjor. Så mycket lättare. Vilken lyx.
    Det där säger ju alla, att de var så obehagliga att ha på sig att man slutade kissa på sig fortare. Men nog måste det väl ändå vara bättre med blöjor som inte gör rumpan röd?
  • Scarlett
    En glad tjej skrev 2010-08-16 09:08:40 följande:
    Jag tror jag hade vanlig blöja med plastsnibb! Både jag och min syster blev torra vid två års ålder, berodde säkert på att dessa blöjorna inte var ett dugg sköna.
    Kanske dags attta upp tillverkningen igen. Man kan få ha alltiett till man är två. Sen är det plastsnibb som gäller?.!
  • Scarlett
    Ruter7 skrev 2010-08-19 21:30:16 följande:
    Ja, de var varma och goa, för att inte tala om söta Skrattande

    De var ganska säkra också om man hade en extra plastbyxa över också
    Det tror jag knappast behövdes...
  • Scarlett
    Chrile skrev 2010-08-21 16:50:41 följande:
    Snibbar med ilägg tills jag var fyra fem år!! Tänk om man kunde ha såna blöjor idag!!
    Du kan om du vill, men är inte det lite pinsamt när man är vuxen?
  • Scarlett
    bamse10 skrev 2010-09-16 16:26:13 följande:
    jag hade sån där blöja som täckte både baken och "du-vet-vad"
    Är inte det en förutsättning för att det ska kallas blöja?
  • Scarlett
    snuppis skrev 2010-09-18 17:33:41 följande:
    typ som en binda tror jag sedan hade man runt någon plastgrej med snören och knöt kring låren på nå vis
    det var nog en plastsnibb
  • Scarlett
    Colo skrev 2010-10-15 18:03:16 följande:
    Alldeles rätt ,mitten på femtio. Men hade besvärande sängvätning i18 år.
    Tyvärr hängde nog cellstoffen med in till mitten på sextiotalet. Minns mycket väl när färdiga  inlägg i plastbyxan
    kom,betydligt smidigare.
    För att inte tala om plastsnibben,vilken revolution.
    Ja det var en verklig revolution!
Svar på tråden Vad hade du för sorts blöjor när du var liten?