Inlägg från: saltgurkan |Visa alla inlägg
  • saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • saltgurkan

finns det verkligen ingen här inne?

varför jag valde så snävt område var för jag tyckte att det kunde vara roligt om vi var ungefär lika gamla och inte bodde så långt ifrån varandra....

någon, hallå?

• saltgurkan

Hej!

Jag trodde inte att det var någon som var intresserad, vad glad jag blir!!

Jag är 32 och bor på östermalm. vi får bli en liten grupp till att börja med, kanske fler hittar oss...
    hur mår ni så länge? Jag börjar äntligen må bra igen, längtar nu bara till ultraljudet den 4 okt, är såååå nyfiken på vad det är för en liten där inne...min man är övertygad om att det är en kille men jag misstänker en liten tjej..
    funderar på ett privat 3D ultraljud bara för att jag är så nyfiken..
    tränar ni? har aldrig tränat i hela mitt liv men har nu börjat, eftersom jag plötsligt MÅSTE ha marängswiss varje kväll och inser att jag kommer gå upp 30 kilo + annars. Jag ska på mitt första vänta barn pass ikväll, vi får se hur det går

Jag hoppas vi blir fler i den här tråden!

• saltgurkan

Hej!

Jag köpte en tremånaders kort på feelgood (tycker gym är lite läskiga, tror att det bara är super hurtiga träningsfeaks i färgglada tights, feelgood är med åt rehabhållet och har sjukgymnaster där men tar även emot oss vanliga) de har både vattengympa för gravida och core för gravida, sen en del lite lättre pass som man kan gå på även om man väntar barn, också gym förståss om man vill prova lite maskiner.
    Jag köpte som sagt ett tremånaders till att börja med så får jag se hur kul jag tycket att det är (är väldigt taggad inför mitt första pass nu om knappt en timme, men vi får väl se efter hahaha)
    tre månader kostar 1500:- och då får du fri tillgång till allt. Jag går på mamma mia och de har div vattengympa och yoga och annat men det var alla så dyra så hittade jag detta, tyckte det verkade bra.

vilken vecka är du i, när är du beräknad?

Nu måste jag skynda mig, ska testa om jag får på mig mina träningsbyxor, har bara gått upp 2,5 kilo men ändå är kroppen konstigt nog mycket större... trodde inte två kilo kunde göra så mycket!

• saltgurkan

kom precis på att jag funderar på att flytta denna tråd till under BF i mars, tror fler tittar där än under område, vet bara inte riktigt hur man gör, ska klura på det ikväll.

• saltgurkan

Hej igen,

jag var så taggad till första träningspasset att jag ringde dit innan för att bara kolla om man skulle ha skor eller inte (är ju rätt ny på det här haha) då de meddelade att den klassen tyvärr var inställd. jag blev så förvånad det var det sista jag hade förväntat mig hahaha men tog bilen till kaknäs och tog en promenad i skogen med hunden istället det gick bra det med!

Förstår att du golden robot inte vil köpa ett till, men friskis skall väl vara bra?

Jag hade också tänkt BB stockholm först men mamma mia ligger precis runt hörnet från oss så jag var alldeles för lat... det har varit okej, har dock bytt barnmorska nu det kändes lite konstigt när vi var där på inskrivningen, gick och grämde mig i flera veckor innan jag vågade ringa och fråga om man fick byta. Min nya heter Camilla och ska tydligen vara bra

Jag har börjat med mamma byxor, det var omöjligt att få på mig mina små mini byxor redan efter bara några veckor. Jag har dock svårt att hitta små mamma byxor. det känns lite som om alla stl är mycket större (för att alla blivande mammor inte skall känna sig så tjocka   ) jag har dock hittat ett par grå mammajeans på zara som är små, de vanliga mammajeansen är större, har ni haft samma problem? eller vet ni någonstans man kan hitta små mamma byxor (jag är 168 och hade innan jag blev gravid stl 26-27 i midjan, nu större) men som expediten sa " du växer i dem" men jag vill inte växa i dem, vill ju helst inte tänka på att jag kommer växa i dem över rumpa och lår! jag har ju liksom önskat mig bara en liten perfekt bulle på magen... men det är mycket man vill hahaha

vet ni föressten hur jag flyttar tråden till BF feb/mars?

• saltgurkan

Nej, klassen var bara tillfälligt inställd..men jag blev väldigt snopen iallafall hahaha jag var ju så taggad ombytt och klar. men men ska ta nya tag nu!

tack för tips på mamma byxor! har inte hunnit ner på stan än men tänkte kolla lite i eftermiddag... annars får jag väl köra på klänning tills jag växer i dem

Jag ska som sagt träffa min nya barnmorska på tisdag, men bara för att vi inte setts innan. annars så skulle vi inte ses förenns efter ultaljudet någongång, i vecka 22 och framåt.. är det inte väldigt långt mellan gånger man ses som vanligt då, eller är det bara jag som tycker att det är lite konstigt? fast man ses väl oftare sen antar jag.

ser fram emot ultraljudet! ska dit 4 okt då ultaljudssköterskan ville att jag skulle gått lite längre för att kunna se bättre när de scannar av alla organ osv. när ska ni dit? ska ni kolla kön på bebisen? MIn man ville inte veta, men då bröt jag ihop totalt och störtgrina "men annars så kan jag inte förhålla mig till den där inne och viken hemsk mamma är jag om jag inte vet för jag känner ingentiiiing" ojojoj för alla dessa hormoner! tycker lite synd om honom ibland, det är inte nog inte alltid helt lätt att hänga med i alla plötsliga och helt ologiska känslostormar!  jag förstår vad han menade, men nu har han ändå ändrat sig och vill också veta så nu hoppas jag bara att den lilla vill samarbeta.

jag vet inte hur man flyttar, så jag tror jag gör en tråd där jag säger att vi finns här..vi får se hur det går!

• saltgurkan

hej!
    har tyvärr fortfarande inte hunnit iväg och tittat på byxorna! jag kör på med de jag har och strumpbyxor och klänningar så länge..men det börjar kännas lite tjatigt

Jag har en dotter sen innan som är 14, där jag hade en mycket komplicerad graviditet. Jag blödde mycket kraftigt och åkte akut in och fick hormonbehndlingar..efter ett par månader upptäckte läkarna vad det var för "fel" på mig, jag var gravid. då var jag i vecka 26. det var en stor chock för mig då jag ätit p-piller hela tiden och jag var ju så ung, det var det sista jag tänkte på. Lyckligtvis hade jag och pappan varit tillsammans i 2 år så det känndes bra. men annars var vi i chock båda två.
    Efter det upptäcktes att hon inte växte som hon skulle, att hon inte verkade må så bra och det fanns nästan inget fostervatten mm. jag gick hos min barnmorska och på specialmödravården på danderyd.
    idag mår hon jättebra och är en helt normal, pubertal tonåring med allt vad det innebär

Golden robot: noja inte, sjukvården är mkt bättre nu och trots ALLT var fel på min förra graviditet så gick allt jättebra och jag har världens finaste dotter nu, och inte ett fel i sikte (hon "lånar" mina kläder och smink hela tiden, men vet inte om det räknas   ) fast de trodde att hon både skulle ha hjärnskador och var blind och massa andra konstiga saker.

Så allt är som för första gången för mig fast ändå inte och mycket har förändrats de här åren! Jag ska träffa min BM bara för att jag bytte, så vi skulle få träffa varandra. vet inte hur ofta man går, ska fråga imorgon, man kanske går lite oftare sen?

Vi är inbokade på RUL den 4 okt. så spännande! Jag är beräknad till 2/3..än så länge vi får se vad de säger på RUL.

har hört att det finns jättebra gravidbaddräkter som är veckade på sidorna, som "växer" med magen, tänkte ev investera i en sån eftersom jag skall gå på vattengympa i höst. vet ni vad jag menar och var de finns att köpa? my lady: kommer du i fortfarande i din baddräkt? eller kör du på bikini? 

• saltgurkan

Nej, en annan pappa denna gång, vi höll ihop i över 10 år innan vi insåg att vi vuxit ifrån varandra.
    Känna sin kropp, tja både ja och nej, jag åt p-piller under hela tiden, hade blödningar varje månad och sen forsade det blod när jag var i vecka 17-18. Min livmoder låg väldigt långt bak så det syntes det inte på mig, hade inte gått upp i vikt mm. Inga graviditetssymtom direkt till och med läkarna missade det! det var snarare jag som började fråga då jag plötsligt fått stora bröst (vilket jag bara tyckte var trevligt som alla tonåringar med små bröst)

la in en tråd både på "andra trimestern" och på "BF mars" och det är en del som svarat, jätte kul! så snart kanske  vi blir lite fler här...men de verkar ha svårt att hitta hit, så vi kanske får flytta tråden till dem istället.. vi får se!

• saltgurkan

Hej! vad roligt att fler hittat hit!
    jag har varit hos barnmorskan idag, och jag har också haft jätte ont i huvudet fast det började först för att par dagar sen. Jag hade ett superbra järnvärde men hon sa att det kunde bero på vätskebrist pga av den ökade blodmängden i kroppen, så jag skall försöka dricka mer för att se om det hjälper.. hade lite för lågt blodtryck men bebisen verkade må bra så det var bra!

ska tillbaka till BM redan den 6 okt dvs två dagar efter RUL, då hon ville kolla upp mig mer. känns bra och tryggt.

hinner inte skviva mer nu, men vad roligt att ni hittat hit Jenne och Ninus!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?