30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Hej
hittade hit från den andra tråden. Jag är 35 och bor på Söder. Väntar första barnet 28 februari. Även vi har RUL 4 oktober men vi har redan gjort fyra stycken ultraljud. De två första väldigt tidigt då vi befarade missfall, det tredje en vecka efter inskrivningen eftersom jag fick ytterligare en blödning under tiden vi var där (ingen barnmorska med ultraljudskompetens fanns tillgänglig då), samt det fjärde när vi gjorde KUB. Tack och lov har allt sett bra ut varje gång. Anledningen till att vi åkt till gynakuten vid de första blödningarna (jag blöder ungefär var tredje vecka, och har slutat åka in nu) är att jag hade ett MA i februari och har varit väldigt orolig.
Vi har precis bestämt oss för att ta reda på vilket kö det blir, trots att vi varit emot det innan. Nu är jag dock för nyfiken och känner väl att det inte spelar så stor roll om vi får reda på det nu eller senare.
Är det någon av er som drabbats av mycket huvudvärk under graviditeten? De senaste fyra veckorna har jag haft sprängande huvudvärk varje dag och jag håller på att bli tokig. Var och gjorde en del tester förra veckan hos Mama Mia men allt såg normalt ut, vilket så klart är skönt. Alvedon hjälper inte och jag orkar knappt göra någonting längre, det är tungt att jobba, svårt att läsa och titta på film. Ligger mest och väntar på att det ska gå över, och det känns ju inte så produktivt!