saltgurkan skrev 2011-01-12 20:58:48 följande:
Stort grattis Haligh till lilla dottern!!
Det var evigheter sen jag var här inne och ännu längre sen jag faktiskt skrev något, men jag har inte övergett tråden, bara haft fullt upp helt enkelt med först jul och sen en massa jobb och ett väldigt "boande" här hemma!!
Har inte hunnit läsa alla inlägg än, mår ni bra?? Snart är det ju dags för de flesta av oss...
Själv mår jag bra men fick i början av förra veckan reda på att det blir ett planerat kejsarsnitt den 23 februari på Danderyd för min del. Jag fick inte föda vaginalt pga av div tidigare komplikationer och har därför en mycket förhöjd risk för livmoder reptur... detta har varit en stor sorg för mig då jag så himla gärna ville föda "vanligt" och gått igenom ett mindre sorgarbete, men nu försöker jag fokusera på det positiva istället, jag skall få en dotter 23 februari!!
Hur har det gått för er, har ni köpt allt och har allt klart redan?
Jag beställde åkpåse och skötväska till vagnen idag så vi får det samtidigt som vi hämtar vagnen den 15 februari och sen madrass, spjälskydd, täcke och kudde som vi får i början av feb (mamma var med och köpte jättefina kuddar till "Märta" som hon envisas med att kalla henne trots att INTE ska heta det) och skötbord tänkte jag köpa brios väggskötbord på blocket och sen bara en ny madrass till... är det något jag glömt??
har redan några små kläder men tänkte annars roa mig med det de sista veckorna.. det roligaste till sist!
och bb väskan? vad har ni packat i den? bra tips på vad man skall ha med sig?
Gällande det här med att packa bb-väskan "i tid"... Förra gången slängde ihop vår packning efter att vattnet hade gått och värkarna var regelbundna och gjorde förjäkligt ont. Förvånansvärt vad effektiv man ändå är då :)
Skulle säga att man ska ha med sig mobil+laddare och plånbok med legitimation. Allt annat går ju att fixa. Jag hade fortfarande en lista med saker som jag skulle köpa till bb-väskan när lillan kom, haha. Det går faktiskt att föda barn utan musik mm. Jag hade garanterat inte märkt om det hade varit någon musik på eller inte ändå. Mest meningslös (för mig iaf) var TENS-apparaten - den kittlade lite på huden när mina värkar gjorde jätteont - helt meningslös (nu hade jag dock väldigt starka värkar som vi fick se när de började mäta, så för andra kanske det funkar bra). Det mesta går faktiskt att ordna från förlossning och BB bara man har mobilen med sig och hjälpsamma vänner/föräldrar. Min svärfar ringde sambon mitt under krystningsvärkarna och frågade vilken färg vi ville ha på babyskyddet :D Vi sa - ta vilken som, det blir nog bra - och det blev det :)