30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Hej! Jag letade efter en tråd för dem i innerstan som fått barn i december/under vintern. Detta var det närmaste jag kunde komma och jag ser i TS att det inte bara är mars-föderskor som huserar här. Ni tycks vara ett trevligt gäng men det verkar som att ni känner varandra vid det här laget så hojta bara till om ni inte vill ha nykomlingar i tråden. Jag tar absolut inte illa upp.
Kort om mig själv så är jag 37 år och bor på Gärdet med man och tre barn (två flickor födda nov -07 respektive juni -09 och en pojke född dec -10).
Tänkte bara passa på att svara på ett par saker när jag ändå är här.
Ninus - Du är absolut INTE konstig. Jag har aldrig gillat att vem som helst har hållit i mina barn när de har varit spädisar (och det har inte de heller
). Nu under vinterhalvåret är det extra viktigt eftersom det är RS-säsong så det är verkligen inte läge att skicka runt en liten plutt mellan en massa människor. Det är ju en ganska bra sak att "skylla på" om man inte vill säga rakt ut att man "helt enkelt" känner sig obekväm. Annars är mitt bästa tips att ha bebisen i bärsjal eller sele. Då är det svårt för folk att springa iväg med den. ![]()
Bärsjal är nog för övrigt min bästa grej under bebistiden. Inget av mina barn har varit särskilt förtjusta i att åka vagn innan de kan sitta upp så då är det underbart med bärsjal. ![]()
Heja heja alla gravida. Jag hade en hemsk foglossning under min sista graviditet så jag lider verkligen med er som har det jobbigt.