• Ela

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej! Jag letade efter en tråd för dem i innerstan som fått barn i december/under vintern. Detta var det närmaste jag kunde komma och jag ser i TS att det inte bara är mars-föderskor som huserar här. Ni tycks vara ett trevligt gäng men det verkar som att ni känner varandra vid det här laget så hojta bara till om ni inte vill ha nykomlingar i tråden. Jag tar absolut inte illa upp.

Kort om mig själv så är jag 37 år och bor på Gärdet med man och tre barn (två flickor födda nov -07 respektive juni -09 och en pojke född dec -10).

Tänkte bara passa på att svara på ett par saker när jag ändå är här.  

Ninus - Du är absolut INTE konstig. Jag har aldrig gillat att vem som helst har hållit i mina barn när de har varit spädisar (och det har inte de heller ). Nu under vinterhalvåret är det extra viktigt eftersom det är RS-säsong så det är verkligen inte läge att skicka runt en liten plutt mellan en massa människor. Det är ju en ganska bra sak att "skylla på" om man inte vill säga rakt ut att man "helt enkelt" känner sig obekväm. Annars är mitt bästa tips att ha bebisen i bärsjal eller sele. Då är det svårt för folk att springa iväg med den.

Bärsjal är nog för övrigt min bästa grej under bebistiden. Inget av mina barn har varit särskilt förtjusta i att åka vagn innan de kan sitta upp så då är det underbart med bärsjal.

Heja heja alla gravida. Jag hade en hemsk foglossning under min sista graviditet så jag lider verkligen med er som har det jobbigt.

Så mycket bättre...
  • Ela

Tack Saltgurkan och Ninus!

Angående amnings-BH har jag använt Apotekets "nät-BH:ar" de första dygnen när brösten har varit som störst. De är ju ganska töjbara och är även sköna att sova i (jag har sovit med BH under hela tiden jag har ammat).

Den här vändan har jag haft sådan tur att jag utöver de amningstoppar jag haft sedan tidigare har fått låna fler av både syrran och en kompis så jag har riktigt många. Så skönt att ha lite att byta med.

Saltgurkan - Ska du göra kejsarsnitt? Det blev kejsarsnitt (akut men inte så dramatiskt) för mig med första barnet. En väldigt bra upplevelse och det gick jättebra att återhämta sig efteråt.

Så mycket bättre...
  • Ela

Tack för välkomnandet till LadyMy med. Mitt inlägg tog lite tid att skriva då jag var tvungen att byta en blöja på lilkillen så ditt inlägg hann emellan.

Så mycket bättre...
  • Ela

Tack Roszi och Golden Robot!

Golden Robot - Det är den här BH:n: http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=BH Jag tror att den finns på de flesta större Apotek (men man kanske måste fråga efter den) men annars finns den uppenbarligen att beställa på nätet.

Gaah! Idag har vi haft en ganska jobbig dag. Både maken och jag har varit väldigt trötta. Han tar hand om mellantjejen om nätterna - hon har fortfarande en del uppvak och vaknar tidigt om morgonen. Jag tar ju lillkillen om nätterna eftersom jag ammar och även om det egentligen är för tidigt att säga så känns det som att han är lika skruttig på att sova som sina systrar (om det fanns någon rättvisa i den här världen skulle det faktiskt vara vår tur att få en sovbebis ). Så vi är ganska slut båda två och då tär det att ha tre små att ta hand om. Fast samtidigt har vi haft några riktiga guldkorn till ögonblick under dagen också. Det är verkligen konstigt att det kan pendla så under en och samma dag.

Och kroppen ja. Efter första barnet tyckte jag att det gick hyfsat snabbt att komma i form igen. Efter denna vända undrar jag om magen någonsin kommer att se normal ut igen och det känns lite jobbigt faktiskt.

Ja, ja. Det kommer ju inte hindra mig ifrån att äta lite glass till Melodifestivalen ikväll. Hoppas att ni alla har en trevlig lördagskväll.

Så mycket bättre...
  • Ela

Grattis LadyMy!

Ninus - Jag kunde inte låta bli att skratta åt din beskrivning av dig själv när du skurade. Skönt att ha det gjort i alla fall.

Haligh - Vad skönt med en bebis som sover mycket men jobbigt med magknip. Min bebis sover tyvärr inte så bra - knappt alls om han ligger ensam vilket är lite jobbigt. Dock är han ganska nöjd mest hela tiden om han får sitta klistrad vid mig. Drömmer

Så mycket bättre...
  • Ela

Haligh - Han är sju veckor idag (född 21/12). Hur gammal är din? Ja, det är verkligen olika med bebisar men tyvärr har alla mina tre varit sådana som äter varannan timme på natten. Trött är jag men det går ok (van kanske ). Jag har en trikåsjal, en ringsjal och en Ergo-sele. Flitig användare! Vad skönt att ni har haft en lugn kväll - hoppas på fler sådana!

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?