• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Visst är det underbart att våren är här! Så mkt enklare också när man kan amma utomhus, idag har vi suttit med en annan mamma o bebis och haft picknick, så mysigt Sigrid har stl 68 nu, kan ha lite 62 och 74 också. Fort växer hon, det hände verkligen nåt stort vid 3 månader; min sömntuta har blivit en vaken och pigg tjej som vill sitta med, busa, stå i knät. Så glad och go! Igår var vi på fest, hon somnade på vägen dit och sov till halv 5, från 7 på kvällen!! Brukar somna vid 21 ungefär och då vakna vid 5-6 men då somnar hon om efter mat, nån timme bara. Tycker det är fantastiskt bra med tanke på att hon är så liten. På dagarna äter hon desto oftare, och kräks nåt alldeles otroligt. 3 ombyten om dan går det ofta åt, trots att man sitter beredd med kräklapp... Härligt att höra att ni mår bra, hade gärna setts i fredags. En tur i solen får det bli efter påsk

• Haligh

Lite skorv, på hjässan. Har inte gjort något mot det. Inga knottror, haft ganska mkt småplitor i ansiktet men inte längre.

• Haligh

Har just varit o träffat mammorna i vår föräldragrupp, och alla bebisar verkar ha skorv nu! På BVC sade att man skulle skölja med babyolja, och sedan sätta på en tunn mössa som de ska sova i och på morgonen försiktigt borsta bort det. Tydligen måste man försöka få bort det för de kan få problem när håret ska växa. Jag hade ingen aning om det men ska prova det ikväll så får vi se! Tydligen försvinner det inte av sig självt.

• Haligh

Jag köpte kräm på Apoteket häromdan, mot skorv alltså. Redan blivit mkt bättre! Haft min systers flicka hos mig i några dagar; mysigt men jag beundrar verkligen flerbarnsmammor... Idag åkte vi tåg till Uppsala och i stöket på väg av tappade jag plånboken Men konduktören ringde, hade kollat upp mitt körkort på eniro, så allt ordnade sig!! Annars mår vi så bra så. Glad påsk till er alla!

• Haligh

Roszi; jag har aldrig väckt för att amma. Har hänt några få gånger att brösten är som sprickfärdiga stenar, men inte ofta och inte så länge, det är som att det är programmerade att tömmas vid vissa tider! Har snarare hänt på dagtid när hon sussat länge. Brukar ha sån där vadd i BH-n ¨på nätterna så läcker det inte för mig, skippade det en gång och vaknade i en pöl

Den där sömntutan är ett minne blott! Nu är vi vakna nästan hela dagar, nöjd för det mesta men en jäkla skillnad. Vill vara med och inte ligga i vagnen, men vill ju inte börja med sittvagnen redan när hon bara är 4 månader..? Har börjat lite smått med smakportioner, för att det mest var roligt, gick över förväntan!

Hoppas ni alla mår bra, så ljuvligt med vår!

• Haligh

Vi kom just hem från en vecka på Mallis! Har gått jättebra, var lite nervös för solen innan men det var inga problem att hålla oss borta. Sigrid är nu 4,5 månader och åh vad hon har blivit stor! Sover knappt nånting på dagarna och verkligen suger in allt! Tittar på allt och drar tag i allt hon kan och proppar in i munnen Inte still i 2 sekunder utan full fart! Jättekul men en stor kontrast till de första sömniga månaderna, blev inga lugna mysmiddagar på semestern direkt, men åh andra sidan sov hon superbra efter alla intryck Verkar vara väldigt stilla i tråden, hoppas det är ett gott tecken..?

• Haligh

Vad kul att höra av er, flickor. Jag har ju en sån iphone(därför blir det ingen styckeondelning) så jag brukar kika in här när jag sitter och ammar typ, datorn går sällan på... Alla verkar må bra, håller också tummarna för Philip!! Ses gärna någon dag, dagarna här ser ut som era med mest promenader och picknickar. Vi träffas mammorna i föräldragruppen varje måndag, mkt trevligt att ha lite bestämt så! Gick ju på yogakurs som gravid och där träffas vi ganska mkt och det är väldigt kul, vi är i samma ålder också allihop. Ska på begravning på fredag, den andra på bara 3 veckor. Förra gången var det min farfar (ej biologiska men han har alltid funnits där), han var närmare 100 år så det var inget konstigt. Men, efteråt åker vi till min farmors boende, hon var också med på begravningen. Hon blir så glad, känner på Sigrids fötter för hon ser inget. Så börjar hon andas väldigt rossligt, 5 min senare så dog hon när vi satt där. Hon var gammal men betydligt yngre än honom, hon var också dålig men inte döende. Försöker tänka att det var ett vackert sätt att dö på, hon var med och sa adjö till sin livskamrat, fick träffa sina barnbarn och barnbarnsbarn, de bor 30 mil bort så vi ses inte så ofta. Men så sorgligt. Får en också att inse hur hårfint det är att vara en levande och varm människa och sen kall och död. Att man måste ta tillvara på sina nära medan man kan för man vet aldrig när det är försent!

• Haligh

Jag har ett par mammagäng som jag träffar och så umgås jag en hel del med min föräldralediga granne...mycket promenader och fika blir det Håller igång rätt mkt, mamma-bebis-gympa och tränar själv en del. Sprang Blodomloppet häromdagen, 5 km på 25.30 tyckte jag var rätt duktig! Nästa vecka är det dags för ett lopp till och jag skulle bli så nöjd om jag kom under 25. Det är kul att känna sig i form igen tycker jag! Sen har vi också haft semester precis, en vecka på Mallis så skönt så!! S är så himla go nu, skrattar mest hela tiden! Äter lite gröt och puré men kladdar mest... Varit hos mamma min några dar och får såklart mens just då, var ju typ i mars förra året sist så jag hade förträngt detta, inte en pryttel hade jag med så jag fick rota bland mammas hundgrejor, de är ju tikar hon har...det är som att kroppen laddat under denna tid och allt kommer nu, blä. S fick sina 5-månaderssprutor för ett par dar sen, gick så bra så! Vägde 7.800g men hade knappt vuxit på längden, 65cm. En stor flicka! Ses gärna nån gång om ni vill det, nästa vecka redan? Ha det fint, ska sova nu!!

• Haligh

Onsdagen den 8:e kan jag! Veckan efter är det avslutning och nån studiedag och så lite fest på skolan som jag tänkte gå på; fredagen vet jag att det inte är nåt iaf.

• Haligh

Hinner nån se det här månne? Ska vi ta samma ställe som vanligt på Dalagatan..? Eller annat förslag? 11-12? Jag är rätt flexibel, ses gärna hyfsat tidigt bara. Behöver vara hemma vid 16.

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?