Tack LadyMy. Det har dock inte löst sig för min del, utan jag väntar fortfarande på att kunna få en tid och kanske få prova akupunktur eller TENS för att se om det kan hjälpa lite, eftersom jag fått höra av dem jag pratat med att det är svårt att komma åt just blygdbensfogen med andra tricks som ska avlasta. Kan jag inte avlasta så kan man ju hoppas på lindring av smärtan i alla fall. Så fort jag haft anledning av prata med sjukgymnasterna så har jag passat på att fråga en massa! Och de har ju själva barn och berättar gärna om sina egna erfarenheter också :) Det är nåt jag tycker är himla skoj med att vara gravid; folk blir så himla öppna och vill prata mer än annars.
Jag har inte en aning om hur mycket man kan tänkas behöva av allt till bebisen. Vi har sedan lääänge ett skötbord som sätts på badkaret, men jag tror inte vi kan ha det för det sitter en såndär kakelplata-med-tvålkopp mitt i alltihopa, och sen är det kranen. Vi får nog skaffa en skötbädd och vara flexibla istället för nåt fristående skötbord får ändå inte plats i badrummet, och ska jag ändå ha ett fristående i sovrummet kan jag lika gärna ha en skötbädd och lägga på sängen, för sååå snygga är sällan skötborden tycker jag... Man kanske kan se till att ha nån piffig låda eller nåt med alla grejer man behöver vid blöjbyte (och vad det är för grejer vet jag inte heller).
Men i klädväg vet jag inte alls hur mycket man behöver... Vi har en pyjamas, med fötter, och så två av mina gamla nattlinnen/sovpåsar som är hur mjuka som helst vid det här laget :) När det kommer till bodys så har vi faktiskt bara två i strl 50 (eh, än så länge bara två, hehe). Det lilla jag köpt har jag köpt i 56 eftersom man inte har en susning ens om hur stor bebben är när den kommer. Jag ställer ju mentalt in mig på att gå över tiden så långt man "får" och då kanske bebben är en fem-och-ett-halvt-kilos-klump..? Kanske måste gå direkt på 74 eller nåt *hjääälp* Visserligen har min mamma sparat massor sedan jag var liten så det finns kläder från storlek 50, men det fanns inte bodys på den tiden, men det är ett gäng omlott-tröjor i alla fall, och en hel drös koftor och sparkbyxor. Känns kul att kunna använda samma saker som jag själv haft, och det är ju tillräckligt länge sedan för att det typ ska vara modernt igen också :)