Inlägg från: Golden Robot |Visa alla inlägg
  • Golden Robot

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Saltis, var håller du hus? Hoppas att allt är bra med er..? Kramar!

• Golden Robot

Oj, här är det riktigt låg aktivitet. Vad hittar ni andra på om dagarna? Jag känner inte nån annan föräldraledig och vet inte riktigt hur man fördriver dagarna med en bebis (nu när jag äntligen känner att jag kan amma utanför hemmet). Vad gör ni andra om dagarna med era bebisar? För här i tråden hänger ni ju inte i vart fall ;)

Ninus: Hur har det gått för lille Philip? Har ni fått nån kallelse till njurröntgen ännu?

..och har nån hört eller sett saltis?

• Golden Robot

Jag försökte skriva ett inlägg igår men det försvann visst (nu försöker jag amma, gunga hammock o skriva från mobilen samtidigt istället). Jag kommer gärna imorrn. Tydligen ska det bli lika fantastiskt väder även då Kl 11 på Dalagatan alltså? Vi försöker (vi brukar ha ett matpass typ då så är jag sen vet ni varför)!

• Golden Robot

Hejsan tjejer! Tackar för senast! Alltid lika roligt att träffa er! Jag hade ju bara träffat Philip och Sigrid innan, och Sigrid var ju bara en pyttebebis på 2,5 vecka när jag såg henne förra gången. Men vilka små sötisar det är! <3 Hoppas förresten du och syrran vann hela rasket, Haligh! Och att du Roszi löste det där med tjutandet..?

Picknick låter toppen, men det är ju det där med att pricka in väder i så fall, men det räcker väl med att ha en reservplan i fall det är helt kasst väder bara. Jag har nu äääntligen kommit ihåg att lägga picknickfilten under vagnen, samtidigt som jag struntar i regnkappan, höhöhö!

Jag kan förmodligen ses redan nästa vecka; dock med undantag för måndagen, och tisdagen beror lite på hur vaccinationen går där på måndagen, och onsdag och torsdag har jag förmodligen bara "efter-jobbet-tid"-aktiviteter. Så om du vill ses Ninus så kan ju vi ta en liten get together, så kan ju de andra haka på om de har tillfälle. Men jag hoppas vi hinner ses allihopa snart också :) Förslagen tisdag eller onsdag midsommarveckan funkar för mig vad jag vet.

Och Saltis; jag tänker på dig!

Och LadyMy; nu har jag nämnt alla utom dig, så jag vinkar till dig!

Hoppas vi får till en träff snart igen nu :)

• Golden Robot

Ååh, sötaste, sötaste Philip! Han är ju alldeles bedårande!

Torsdag funkar, men är den dag egentligen som funkar "minst bra" eftersom jag och Nora tänkte bevista jobbets sommarfest på eftermiddagen, men ses vi på f.m/lunch ska det väl inte vara några problem att hinna :) Haha, i vart fall inte om man bara hade sig själv att ta hand om ;) Alla mina andra dagar denna vecka blev just blanka, så det är bara torsdag som jag överhuvudtaget har nåt inplanerat.

Lilla Norisen sover och sover efter BVC-besöket med vaccination. Lilla liten! Hon sov inte på f.m och somnade precis när vi skulle på föräldragrupp och då var hon ju tvungen att hålla koll på alla killarna i gruppen så då vakande hon förstås. Efter föräldragruppen fick hon sina sprutor och blev lite ledsen när det stack i de små goa låren. Det gick över ganska snabbt men hon har bara sovit och sovit sedan dess nu. Vaknade och åt bara från ett bröst innan hon slocknade igen... Lilla skrutta <3

• Golden Robot

Men fyy vad läskigt med vagnen Roszi! Inte för att jag förstår hur du menar med sittinsats, för på Emmaljungan har man bara en sittdel, som man - om man har lift - lägger liften ovanpå. Eller så har man en ren och skär liggkorg som man klickar på på chassit istället för sittdelen. Är nog lika bra jag håller mig till Emmaljunga, för jag hade nog missat det där jag med. Hoppas era hjärtan fallit på plats efter turen till halsgropen i alla fall, och vilken himmelens tur att Edvin tog det så bra :) Lilla vännen...

Nora har sovit och sovit och när jag tog upp henne inatt var hon kokhet. Dock verkade hon inte lida mer av det än att hon ville äta och sova ännu mer. Idag är hon sitt vanliga glada jag. Det enda som möjligen märks är att hon vill vara lite mer med mamma än annars, och att hon t o m kan tänka sig att ligga på ens bröst. vilket hon absolut inte funnit sig i de senaste veckorna.

Vad synd Ninus. Vi får skynda att bestämma nåt för nästa vecka för det känns som att almanackorna fylls på rätt snabbt ändå (min denna vecka blev dock nästan tom, men idag hade jag ju sett till att hålla helt blank eftersom man inte visste hur lilla Norisen skulle reagera på vaccinet - nu har hon somnat igen, men har varit vaken nästan hela förmiddagen). Dagförslag? Och picnicställe samt plan B? Av väder-vad-heter-det att döma ska det visst regna ordentligt fr o m söndag, men det är bara att hålla tummar o tår för att de har fel :D

• Golden Robot

Jag kan också nästan när som nästa vecka. Jag har bara planer för måndagen, och sedan flexibla planer som jag kan anpassa efter när vi ev får ihop en träff. Roszi: ni åker torsdag; skulle tisdag el onsdag funka för dig? Och hur gick det med vagnen på verksta'n?

• Golden Robot

Jag ses gärna nästa vecka. Här semestras det ganska sent, så jag och Nora är tillgängliga på dagtid några veckor till :)
    Öppna förskolorna här i närheten av oss har i vart fall tagit sommarlov, så vill man träffa andra vuxna får man se till att hitta dem själv - här eller i föräldragruppen helt enkelt (som också tagit sommarlov).

Nu är det nattinatti för mig. Nora sover redan på pappas bröst så det är väl lika bra man passar på själv också. Man vet aldrig riktigt vilket pass som är det långa "nattsovpasset"; vissa dagar börjar det vid åtta-nio, andra först vid midnatt.

• Golden Robot

Hej, kikar in en snabbis bara: fredag skulle i så fall passa mig bättre, då jag är uppbokad torsdag. Hoppas vi får till det nu :)

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?