• Anonym ("despo lesbo")

Hur ska jag göra för att få ligga?

Jag undrar helt enkelt hur ni bi- och homosexuella tjejer gör för att hitta tjejer att ha sex med. Jag är homosexuell, men har nästan börjat överväga att ha sex med killar eftersom det tycks vara omöjligt att hitta en kk av kvinnligt kön. Jag vet att könsrollerna påverkar oss och att vi kvinnor inte har fått lära oss att ta för oss sexuellt, men vad fan: alla vill väl knulla?

Problemet är att jag inte vågar ta kontakt på qx eftersom homovärlden är så liten och det känns som att ryktet om "den kåta lesbianen" skulle sprida sig rätt snabbt. Istället skriver jag om film eller litteratur eller politik och försöker på så sätt få till en träff. Det ger dock aldrig önksvärt resultat.

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att få ligga?
  • Anonym ("despo lesbo")
    eurice skrev 2010-08-15 21:14:02 följande:
    hahaha du verkar störtskön,   de som inte vill ligga med dig kanske bara är dumma i huvet helt enkelt(?)
    leave 'em be.
    du kan bättre.
    du kan få bättre.
    Tack! :) Nä men jag vågar ju inte riktigt ragga, så jag vet ju inte om de vill eller inte vill. Jag vet liksom inte hur jag ska göra. Så det är därför jag undrar: Hur gör de som får till det? Jag behöver konkreta tips :)
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-08-15 21:43:45 följande:
    Citatfunktionen fungerar inte.
    "Nä, men jag menar mer att killar från tidig ålder har fått lära sig att ta för sig (på alla plan) och att det därför är lättare för dem att (sex)ragga,"

Tänk istället att killar sedan tidig ålder varit tvungna att hantera att få en massa nej när de raggar men att ändå inte ge upp.
    Ja, men flatvärlden är så himla liten så jag vet inte om jag vill gå halva laget runt innan jag får ett ja. Som jag skrev så vill jag inte vara den kåta lesbianen som försöker med alla.

Mina (ovan nämnda) bögkompisar kan ju gå på första bästa sexklubb och se sig omkring. Eller så kan de skriva till någon på qx. Det är liksom mer öppet och mer okej för dem att vilja ha sex.
  • Rynkigutanpåslätinuti

Då återstår väl bara att beta av alla hobby-bin på FL. Fördelen är att så länge kvinnor blir gravida så kommer utbudet finnas. Skrattande

• Anonym (woohoo)

Är också i samma sits. Jag tycker att problemet många gånger kan sammanfattas i den gamla flatvitsen:

"Vad tar flator med sig på andra dejten? Svar: Flyttlasset"

Är också en förbannat attraktiv flata i mina bästa år men eftersom jag har småbarn är det liksom inte så ofta man kommer ut på nåt flatställe längre och jag är inte ens säker på att jag skulle passa in. QX går bort av en väldig massa anledningar. Arbetar i en "flat-tät" bransch och är 100% öppen (det måste man vara om man ser så jämrans heterofil ut som jag, ha ha) men inte fan händer det nåt. Jag antar att både jag och de andra är värdelösa på att flirta. Och sen är jag lite picky också. Men säger absolut inte nej till lite kravlöst rullande i höet om det skulle bjudas!

• eurice

:) haha fin tråd, me like. är ju också småbarnsmorsa och ..ja, det är inte så mycket action nu i livet, på just "den" fronten vi talar om.
    Blir mest datorn där man sitter och ondgör sig över hur konstiga alla andra är, som inte fattar vilken bra, fin och kul människa jag är liksom ;P
    och sedan är det ju liite svårt att "ligga" via datorn också.. hehe

• Anonym ("despo lesbo")
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-08-15 22:19:56 följande:
    Då återstår väl bara att beta av alla hobby-bin på FL. Fördelen är att så länge kvinnor blir gravida så kommer utbudet finnas. Skrattande
    Haha, jag skulle ju kunna göra ett försök. Men jag vet inte om jag är den kvinna som de suktar efter. Jag vet inte ens om den sortens kvinna finns. Men ja, ge mig ett år eller två så ska jag nog säga jajaja till dem här på FL :)
    Anonym (woohoo) skrev 2010-08-15 22:30:34 följande:
    Är också i samma sits. Jag tycker att problemet många gånger kan sammanfattas i den gamla flatvitsen:

"Vad tar flator med sig på andra dejten? Svar: Flyttlasset"

Är också en förbannat attraktiv flata i mina bästa år men eftersom jag har småbarn är det liksom inte så ofta man kommer ut på nåt flatställe längre och jag är inte ens säker på att jag skulle passa in. QX går bort av en väldig massa anledningar. Arbetar i en "flat-tät" bransch och är 100% öppen (det måste man vara om man ser så jämrans heterofil ut som jag, ha ha) men inte fan händer det nåt. Jag antar att både jag och de andra är värdelösa på att flirta. Och sen är jag lite picky också. Men säger absolut inte nej till lite kravlöst rullande i höet om det skulle bjudas!
    Usch, det är så hemskt och så sant det där. Jag blir ofta så förvånad när mina vänner blir tillsammans efter en vecka och flyttar ihop efter två. Liksom, finns det ingen plats för romantik längre (för jag vägrar att tro att alla bli hopplöst förälskade vid första ögonkastet) och allt känns så himla billigt och desperat.

Jag har funderat på om jag är alldeles för kräsen. Att jag kanske ska försöka tända på andra än min vanliga typ. Och bli bättre på att flirta. Och kanske skapa en mötesplats för kravlösa träffar?
    eurice skrev 2010-08-15 22:56:35 följande:
    :) haha fin tråd, me like. är ju också småbarnsmorsa och ..ja, det är inte så mycket action nu i livet, på just "den" fronten vi talar om.
    Blir mest datorn där man sitter och ondgör sig över hur konstiga alla andra är, som inte fattar vilken bra, fin och kul människa jag är liksom ;P
    och sedan är det ju liite svårt att "ligga" via datorn också.. hehe
    Men tänk om det skulle bli en tråd på säg 12 sidor och full av kvinnor som vill träffas? Det skulle vara rätt grymt! Och det finns nog någon åt alla. Jag vill tex ha en androgyn kvinna som gärna är lite äldre. Jag gillar dessutom folk som är konstnärliga. Men jag kan tänka mig att tänka om, helt klart ;)

Borde det inte finnas mammaträffar för bi- och homosexuella? Kanske går det att träffa någon där? Att ragga via internet är ganska riskabelt, det måste ju gå ganska fort från den första kontakten till en träff, annars finns ju risken att man får veta att den utvalda har åsikter/vanor som är direkt oattraktiva.
  • eurice

ja det skulle vara rätt coolt. :)
    angående dina preferenser; det borde väl inte vara så svårt att hitta en kvinna som stämmer in på de kriterierna, tycker halva sverige är fullt av dem. Men iofs kanske de bästa redan är upptagna, i och med att de är av den äldre sorten :P

• Anonym ("despo lesbo")
    eurice skrev 2010-08-16 12:10:01 följande:
    ja det skulle vara rätt coolt. :)
    angående dina preferenser; det borde väl inte vara så svårt att hitta en kvinna som stämmer in på de kriterierna, tycker halva sverige är fullt av dem. Men iofs kanske de bästa redan är upptagna, i och med att de är av den äldre sorten :P
    Det är hur svårt som helst. De få som inte är upptagna är inte speciellt intresserade av en yngre (jag är fortfarande relativt ung) eftersom de ofta verkar vilja hitta någon livskamrat att skaffa barn med. Och det vill ju inte jag. Jag vill ju bara ha kul, men blir helt stel av att vara på till exempel roxy eller momma och flyr därför vidare till närmaste bögklubb. Och att det inte går så bra där är ganska lätt att förstå...

Äsch, det är nog lika bra att skaffa katt och en större tekanna...
  • Anonym (woohoo)

TS: katt är ok, men glöm tekannan och skaffa dig en MILF i lagom mogen ålder istället. En sån som jag som kommit över det där att jag måste gifta mig med varenda fruntimmer jag slaskar mule med, ha ha!

• Anonym ("despo lesbo")
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-08-16 13:36:26 följande:

Det är bara att ge upp och ta något gravid-bi här ( www.familjeliv.se/Forum-9-280/m51303409-1.htm... ) eller hitta en kille med smal bringa och liten kuk. Oskyldig

Haha, men alltså nu börjar jag tro att du är sponsrad av någon av de gravida damerna här på FL! ;) Eller är det så att du är en av dem och hoppas på att få över lite "lesbiskt kött" till tråden? Eller så är du bara klarsynt nog att inse att loppet är kört och att jag inte har någon annan väg att vandra...
    Anonym (woohoo) skrev 2010-08-16 23:15:46 följande:
    TS: katt är ok, men glöm tekannan och skaffa dig en MILF i lagom mogen ålder istället. En sån som jag som kommit över det där att jag måste gifta mig med varenda fruntimmer jag slaskar mule med, ha ha!
    Jag skulle Lätt kunna tänka mig en äldre kvinna, men problemet är att jag inte vet Hur jag ska träffa henne. Det är liksom moment 22 över det här.

Var finns ni? Jag är för ung för golden ladies...
Svar på tråden Hur ska jag göra för att få ligga?