• bäbbä

Varför födde in för tidigt?

Vattenavgång v.32+2, igångsatt v.34+0 pga ökad infektionsrisk. Vet ej varför jag började läcka vatten, hoppas det ej blir lika med nr.2.

• bäbbä
    dna rna skrev 2010-09-13 11:44:30 följande:
    Verkar vara många här som fått prematur vattenavgång. Mitt vatten sipprade från v 31+2. Sonen föddes v 32+3. Anledning okänd.
    Hur blir det med andra barnet då??? Finns det några här som haft första barnet tidigt pga vattenavgång med okänd anledning och sedan fått fler barn? Hur gick det då`?
    Det undrar jag med!
  • bäbbä
    Maria3 skrev 2010-11-24 08:41:51 följande:
    Kramar till er som förlorat barn.
    Har skrivit i denna tråd tidigare om min son som föddes i v32+2. Började med vattenavgång 31+6. Ingen förklaring till varför detta hände. I oktober i år föddes vår dotter i v 30+1 efter vattenavgång i 29+5. Ska till spec.mödravården senare i år och diskutera detta med en läkare. Konstigt att det händer två gånger. Idag är hon 34+2 och får åka hem idag =) Med hemsjukvård då hon sondmatas. Är så glad =)
    Skönt att ni får åka hem och att hon mår bra

Gick allt vatten på en gång eller läckte du bara?

Födde min son i v.34 pga sipprande vatten i 2 veckor. Min stora skräck är att det blir så igen, vill inte det!
  • bäbbä
    Maria3 skrev 2010-11-28 16:48:08 följande:
    Med sonen sipprade vattnet ända tills förlossningen (3 dygn). Med dottern gick allt på en gång. Ul visade att det inte fanns mkt vatten kvar i livmodern. Ingen  höjdare att läcka vatten så länge. Hoppas du slipper det nästa gång. Vet du varför vattnet gick så tidigt?
    Har ingen aning om varför det läckte vatten. Vet bara att slemproppen gick dagen innan, vilket jag förstod efteråt. Hade lite sammandragningar vid några tillfällen som de stoppade när jag låg inne. Men när jag visade tecken på infektion så sattes jag igång.
Svar på tråden Varför födde in för tidigt?