Domnat ben...
Hej
Mitt vänstra lår domnar emellanåt. Värst är ddet när jag ligger. Jag är i v. 220. Någon som varit med om något liknande?
MVH
Mammako
Hej
Mitt vänstra lår domnar emellanåt. Värst är ddet när jag ligger. Jag är i v. 220. Någon som varit med om något liknande?
MVH
Mammako
så brukar det vara för mig med ibland. även händer och armar domnar bort.
är helt normalt men visst är det lite läskigt
Min rumpa och benen domnar ofta på mig. Blir ju så när bebis trycker och man sitter eller står konstigt, så det är nog inget du behöver oroa dig för.
Tack tack, vilka veckor är ni i?
Kram
Jag är i vecka 17 och mitt vänstra lår domnar så fort jag står still och domningen släpper när jag börjar promenera. Det domnar även om jag ligger på rygg.
I mitt fall domnar benet i normala fall också ,alltså när jag inte är gravid men i betydligt mindre utsträckning. Det är helt enkelt en nerv som är i kläm
Om du är i vecka 220 så kan det vara att du gått för mycket över tiden..
Försök att få en igångsättning,den kan nog hjälpa.
Nä, men allvarligt så domnar mina armar bort HELA tiden ,men min BM säger bara att det är helt normalt.
Jag är i vecka 38 (tror jag) och har haft så i ca 5 veckor.
När armarna o fingrarna domnar e det något som kallas Karpatunnesyndrom. Man kan få hjälp, då får man skenor o ha så att handlederna hålls raka.
Händer och armar kan domna bort under graviditeten MEN låret ska inte domna.
Mitt vänstra lår började domna redan v15. Om det är domnat hela tiden kan det vara en blodpropp och det måste man kolla upp (Jag blev skickad till läkare direkt för säkerhets skull) eftersom man har lättare att få blodproppar under graviditeten.
Om det släpper emellanåt är det däremot antagligen en nerv som ligger i kläm. Mitt lår vaknar direkt om jag sätter mig. Däremot så ska man inte vara i sådant läge att nerven är i kläm för länge. Då kan nerven skadas och skadan bli permanent.
Oj det sista lät ju inte bra. Hur kan jag undvika att låret domnar då? speciellt på nätterna går det ju inte...
MVH
Mammako
PS. Jag är i v. 20 DS
Försök att hitta en ställning som funkar men går det inte så går det inte. Risken är ju inte så stor. Det är mest för säkerhets skull.
jag är i v.26 och mina hälar domnar bort lite, har börjat svälla lite i kroppen nu också..